This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jesper Jensen

Hej Dorota

Det var da en dejlig gave :-).

Jeg har ikke selv være på Basecamp – men kan fortælle dig at trekket passerer en række stigninger på vejen.

Et 4 trek kan normalt klares at personer i almindelig god form.

Alle treks i 5.000 meters højde er risikable, men også mulige for de fleste.

Med hensyn til din sukkersyge og højdesyge skal du kontakte din egen læge, du vil aldrig få svar i dette forum, som du skal vurdere så vigtige emner på.

Anonym dorotaberes

Jeg har givet min mand en udfordring – nemlig at vi skal til Base Camp på Mt. Everest til efteråret.

Men nu kommer jeg lidt i tvivl; Hvor god form skal man være i? Hvor hårdt er det? Vi snakker om at rejse med Topas og har været med dem i Grønland på en kategori 3-tur. Mt. Everest er en kategori 4, så det burde være til at klare.

Jeg har dog sukkersyge og er usikker på om jeg tør forvilde mig ud et sted hvor højdesygen kan forhindre mig i at spise. Har hørt at man slet ikke kan få noget ed, når man lider af højdesyge og at alle almindelige mennesker tager højdesygemedicin når de kommer op over 5000m. Men hvor slemt er det egentlig? Og hvor risikabelt?

Hvis nogen har været på en lignede tur, hører jeg gerne om hele turen også. Hvad var godt/skidt, hvad kan man forberede hjemmefra, hvor hårdt var det…osv.

Hilsen Dorota

Anonym Karberg

Jeg var i nepal med en god ven i starten af 2004 og trekkede bl.a. til everest basecamp.
    Vi havde hyret en guide hos Himalayan Glacier i kathmandu, som vi var meget tilfredse med. Men turen kan sagtens klares uden guide og med en god guidebog og et par kort. (vær dog opmærksom på maoisterne (snak med andre trekkere og de lokale))

Der er nogle hårde strækninger på ruten, men med en god grundform bør den ikke give de helt store problemer.

Håber i får en rigtig god tur – det er bestemt det hele værd!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account