Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540945
     estelanedraithammen

      Hej.

      Jeg har længe gået rundt med tanken om at tage på dykkerferie til et land i Afrika. Jeg har overvejet lande som Kenya, Tanzania og Mozambique. Er der nogen som har erfaring med dykning i nogen af disse lande og ved, hvor man finder den absolut bedste dykning? Forslag til andre lande er ogsa maget velkomne, dog ikke Sydafrika, da jeg har været der og jeg prøver at rejse til en ny destination hver gang. Prisen spiller også en rolle, da det denne gang drejer sig om en kortere rejse på budget – tid og penge tillader ikke rigtig mere lige nu;-) Er der meget forskel på prisniveauet i disse lande, både mht. dykning men også generelt? Nogen som kender nogle rigitg gode dive sites?

      Håber på svar:-)

      #3540966
       Anonym

        Hej,

        Jeg har ikke selv dykker-certifikat og kan derfor kun udtale mig om mine erfaringer fra landjord 🙂

        Tofo i Mozambique skulle være rimelig berømt for deres dykning. http://www.tofoscuba.co.za

        Jeg var der i august 2011 og kan kun sige “fantastisk strand og venlige mennesker”. Jeg var på en sea-safari med snorkel-udstyr og så både mantels og hval-hajer.
        Der går busser fra Johannesburg (Sydafrika) til Maputo (Mozambique), men jeg mener også der er kommet et lavpris flyselskab.
        Det er sværer at komme fra Maputo til Tofo. Der køre mini-busser men det går voldsomtfor sig og vejene er dårlige. Alternativt er at flyver hvilket er dyrt eller leje en bil. Hvis du selv køre så overhold fartgrænserne, da der er politi mange steder (det er deres mulighed for en lille ekstra indkomst).

        🙂

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account