This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Schoenning

Hej alle!

Jeg tager på en rejse til Sydøstasien her til maj, og jeg starter med at være i Thailand et par uger, før jeg begiver mig videre til Vietnam. I Thailand er planen bare at slappe lidt af og vænne sig til det hele og forhåbentlig møde andre backpackere, som kunne have interesse i at følges på noget af turen.
    Mit spørgsmål går derfor på, hvor i det sydlige Thailand det er populært at tage til, og hvor der er god mulighed for at møde masser af andre backpackere?

Jeg håber, I kan hjælpe 🙂

Mvh Stine

Anonym Jacob

det er de klassiske steder som phiphi, koh tao, koh phangan, khao lak, koh lanta osv.
    kommer lidt anpå hvad du er til.

phi phi og koh phangan er fest øer.
    koh tao er dykker øen,meget chill og afslappet.
    khao lak er et lidt nyere ferie område
    kohlanta er en stor men afslappet ø.

sørg for at bo på hostel, så møder du mange andre backpackere.

start din tur i bangkok på khaosan road i en 3-4 dage, så du kan se bangkok. khaosan road er backpacker mekka, her er konstant tusindvis af andre rejsende og det nemmeste sted at finde en at rejse med.

Anonym Jacob

har været alle stederne jeg nævner i mit tidligere indlæg, da jeg sidste år tilbragte et helt år år som frivillig i thailand ( kom hjem for en måned siden )

koh tao er også mit favorit sted at opholde mig i thailand, var der flere gange i løbet af året.
    men hvis man ikke er til dykning eller snorkling kan det måske blive lidt kedeligt i længden

skal du dykke så tjek scuba-junction ud …fantastisk sted, skal tilbage og lave min divemaster hos dem

Anonym Stine

Nu kan jeg kun anbefale de steder, jeg selv har været, men de er også mere end anbefalelsesværdige! 🙂

Khao San Road i Bangkok er (som Jacob også skriver) mekka for backpackere. Forvent en masse mennesker, gadesælgere, tuk-tuk’er og larm, men til gengæld møder du helt sikkert en masse andre backpackere, og stemningen er helt unik. Det ligger desuden meget centralt, så du også kan få set lidt af Bangkok.

Kho Tao er en vaskeægte dykkerø – og dertil også hele stemningen omkring dykkerkulturen. De rareste, flinkeste mennesker og en meget laid back tilgang til dagen. Det er simpelthen så hyggeligt!
    Hvis du ikke har tænkt dig at dykke, kan det måske godt blive lidt kedeligt i længden, da det er en lille ø, og der ikke er så meget at se. Men der er lækker strand, hyggelige restauranter og strandfester (vi snakker ikke fool moon party-stil!) med en ordentlig bunke backpackere fra hele verden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account