This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hvis man udelukkende kigger på det sproglige aspekt, må Beijing være det indlysende valg. Standard mandarin (putonghua) er netop baseret på Beijing-dialekten. I Shanghai taler de shanghainesisk indbyrdes, men givetvis putonghua på universitetet.

Om man foretrækker Beijing eller Shanghai som by, kommer så meget an på ens eget temperament. Jeg har ikke været i Shanghai, så jeg kan desværre ikke sammenligne dem.

Anonym tage85

Jeg studerer netop nu kinesisk på universitetet og er så heldig at jeg skal 1 år (2 semestre) til enten Beijing eller Shanghai og studere.. Har selv været i Beijing og synes byen er ret fed, men har dog også en del små-dårlige oplevelser.. Er der nogle der har erfaring, der kan anbefale mig hvilken af byerne jeg skal vælge.. Ikk kun mht kultur osv, da det jo drejer sig om et helt år… på forhånd tak

Anonym Shu Lei Gen, GuangZhou

At studere for en udlaending skulle Shanghai at foretraekke !
    Der er tradition for mange udlaendinge gode sprog muligheder i byen. Der er ogsaa et dansk Innovation center, som du evt. kan goere gavn af !
    Men pas paa !! Folk i Shanghai er sig selv nok, ikke de mest populaere folk i P.R.Kina !

Anonym helene

hvis man kigger på byerne rent kulturelt, så er beijing helt klart at foretrække.. Shanghai ligner meget europæidke storbyer, og som der er blevet sagt, så er folk i shanghai ikke de mest åbne mennesker.. I beijing føler man sig velkommen, og byen er spækket med templer, museer osv.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account