This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym McWearq

Hej
    Vi havde egentlig forestillet os at tage en tur med den transsibiske jernbane her i juli måned, men dels ser det ud til at være ret dyrt, og dels er vi måske i virkeligheden ikke indstillet på at sidde i et tog i 6-8 dage. Nu er idéen så modificeret til en t/r billet til Beijing, hvilken er til at betale, og så hoppe på et tog til Ulaan Baatar i Mongoliet. Hvad siger panelet til det. Er det noget der kan lade sig arrangere ved ankomsten? Jeg har kun været i Kina en enkelt gang, nogle få dage for snart mange år siden, og det var kun en meget begrænset tur over grænsen fra den gamle Portugisiske koloni Macau. Mit kendskab til landet er derfor meget begrænset, men jeg har jo hørt og læst en del om at det er svært at begå sig, fx i forbindelse med bestilling af transport. Hører gerne fra alle der har kommentarer til det at backpacke i Kina, men selvfølgelig i særdeleshed fra nogle der har prøvet noget der svarer til det vi planlægger.
    Mvh Michael

Anonym Dreamer

Hej..
    Jeg har været der et par gange i kina, men da langt fra ekspert, de kineiser bliver man jo ik kloge på, men det er bestemt os en del af det fede ved at rejse rundt der.. hvis i har tid nok kan det sagtens lykkes, i skal jo have et visum til kina inden i lander i landet mener jeg, og så er det jo bare og finde ud af med visum til mongoliet, tog muligheder skulle der være, men kan som sagt godt være i skal overnatte i en by halvvejs eller noget, for så at komme med toget dagen efter…
    Men tog fra beijing til enten xi’an eller chendu, er i hvert fald ikke noget problem.. (HUsk og bestille hard sleep når i køre med tog i længere tid) bare et godt råd..

god tur i hvert fald…

Anonym Eline

Hej.

Jeg vil anbefale jer at ansøge om visum til Mongoliet hjemmefra, så I ikke skal bøvle med det i Beijing!
    I 2005 rejste jeg selv rundt i Mongoliet, og endte med at tage den transsibirske (el transmongolske hedder det vel hvis man skal være korrekt..) til Beijing.
    Mongoliet er klart et besøg værd! Specielt hvis I kan ramme Nadam-festivallen i juli mdr. Men I skal nok overveje hvad det er I vil i Mongoliet. Ulan Bataar efterlader mest indtryk af sovjet-beton der møder en gehr (nomade telt). Der er selvfølgelig ting at lave, men i sammenligning med Beijing er det ikke meget. Selve togturen er dog en fin oplevelse!
    Og resten af Mongoliet er en hel anden sag end hovedstaden! I bør overveje at rejse ud i landet. Vi tilbragte det meste af de 4 uger ude i landet, hvor vi kørte rundt i et gammel russisk folkevognsrugbrøds-lignende bil, og brugte tid på at trekke i nogle små-bjerge ved Hövsgöl Nuur (kæmpe sø) samt at ride ud over stepperne. Specielt ridningen var en stor oplevelse selv som uerfaren rytter.
    Vi kørte kun med tog Ulaan Bataar-Beijing og fik vores hostel til at bestille billetter til os da vi ankom til Ulaan Bataar. Det var ikke umiddelbart et problem, men det kan selvfølgelig have ændret sig. Og hvis I rejser med begrænset tid, så er det måske rart at have reserveret hjemmefra. Men som sagt ordnede vi det da vi ankom.

God tur!

Anonym McWearq

Tak for svaret
    Vi har lige nøjagtig en måned, og det er ikke alt om at gøre, at komme til Mongoliet. Kina er jo et relativt stort land 😉 så der er måske ikke nogen grund til at besvære sig med flere visas mv. end højst nødvendigt. Nogen tips til en itenerary for 1 måned i Kina med udgangs/slutpunkt i Bejing?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account