This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej!
    Min kæreste og mig tager 3mnd til sydøst asien i jan. 06., med mest vekt på Laos, Vietnam, Cambodia og Malaysia. Hvad slags tøy burde vi prioritere og hvor meget? Leser hele tiden at man burde bruge lange bukser og langermet t-shirts (sikkert pga. mygg), men bliver det ikke fryktelig varmt? Av respekt for religion osv. burde man vel heller ikke vise for meget hud?! Hva er vanligt?
    Håber nogen vil gi nogen tips til mitt litt underlige spørsmål!:-)

Mvh
    Førstegangsreisende

Anonym Jesper Jensen

Ad hensyn til myggene gælder det lange ærmer / ben mest om aftenen (skumringen).

Med hensyn til religionen, så føl jer frem. Flere steder er meget turistede, så der er ikke specielle krav.

I templer er der specielle regler – respekter dem.

Anonym Anonym

Selvom mange steder er turistet, saa mener jeg stadig man skal respekterer de lande man rejser igennem.
    I starten af min rejse undrede jeg mig meget over hvorfor mange har et forskruet syn af vestlige kvinder. Men det tror jeg vist jeg har forstaaet nu. For fanden hvor har jeg set mange piger med smaa mini skoerter og toppe hvor der ikke var efterladt meget til fantasien!!!

Thailand er saa gennemtrampet af turister, saa her kan du stort set klaede dig som du vil hjemme i danmark.
    I Laos, Cambodia og Malaysia boer du daekke skulderne og ikke gaa i noget der gaar over knaeet.

Ang det med myg saa synes jeg du skal tage et par lange tynde bukser med. Og maaske en let lang aermet troeje. Det har jeg med og jeg skulle hilse at sige at det har ikke vaeret brugt ret mange gange… For ja det er alt for varmt.

Anonym rmk

Tag så lidt med som muligt. Når i kommer til Thailand og havner på et eller andet marked i Bangkok får du højest sansynligt lyst til at købe en masse tøj…rejs let, det koster ingenting at få vasket i Thailand og så er det jo ret varmt så tøjet tører hurtigt i solen. Hvis i skal op i bjernene i Vietnam så er det en god idé at have noget langærmet med og måske osse sokker. Min kæreste og jeg blev lidt overraskede da vi tog til Sapa…God tur.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account