This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Josefinealberte

Hej. Jeg skal et smut til berlin. Hvordan finder jeg et billigt sted at bo? Er der områder i byen hvor der findes mange hostels? Og hvad kan jeg forvente af priser?

-Josefine

Anonym Anonym

Hej..
    Man kan booke billige hoteller gennem dansk busselskaber. var selv dernede i januar i en weekend og gav ca. 900 for transport + hotel men kan selvføli ikke huske hvad selskabet hedder..

Anonym none

Hej,

Jeg har boet i Berlin at et halvt år, og det skulle være relativt let at finde et billigt sted at bo…Det afhænger jo af hvor i byen i gerne vil være, men Chalottenburg er ret billigt og det er meget tæt på ku´damm og unter den Linden og andre store steder. Der er et hostel der hedder Berolina, det er ret billigt og ganske fint, for 6 euro er der fri morgenmad, og det er kan man sagtens gå længe på. Jeg mener adressen er http://www.berolina.de, det ligger på stuttgaterplatz nr. 17 tror jeg nok. Men ellers er der også Scöneberg….Det er også et besøg værd at tage til Prenzlauer berg;)
    Håber i finder noget og får en god tur….;)

Anonym paciphae

Jeg var i Berlin i efterårsferien og gav et pænt stykke under 1000 kr. for transport og 4 nætter. Tog med Eurolines fra København for ca. 300 kr. tur-retur – og så var det vist endda noget med at jeg fik 10% rabat udover den ekstremt lave pris på nettet, fordi jeg var studerende eller ung eller noget…

Boede på Helter Skelter Hostel (http://www.helterskelterhostel.de/), som ligger lige på den anden side af floden, rigtig tæt på Friedrichstrasse station. Herfra er der mulighed for at komme nemt rundt til resten af byen. Både på gåben (få minutter til fx Unter den Linden, Rigsdagsbygningen, Stadtmitte og div. museer) og med S/U-bahn i næsten enhver tænkelig retning.

Men prøv at søg på “Hostel Berlin” på Google – så finder du helt sikkert nogle gode alternativer.

Priserne afhænger jo selvfølgelig meget af hvad du vil – men ca. 10-20 euro pr. nat for fællesværelse og ca. det dobbelte for dobbeltværelse og tre- til firdobbelt for et enkeltværelse. Men det er jo meget varierende fra sted til sted.

Men priserne er generelt som i Danmark.

Hav en god tur til Berlin – det er jo en fantastisk by.

Anonym Anonym

Berolina er et rigtig godt sted,billigt, super morgenmad og søde mennesker. Det er og så nemt at komme fra hotellet og rundt i byen da der ligger en tog station lige overfor.

God tur

Anonym Fiksteufel

Hvis du er til det lidt mere alternative kan du altid tage ud til Rigaerstrasse som er fyldt med halv besatte huse og spørge om du kan få lov at bo der. En del af husene har rum eller lofter kun til rejsene det er fuldstændig gratis og så møder du en masse sjove mennesker! Det gjorde jeg for omkring et år siden endte med at bo i et kvindekollektiv med mit eget værelse super!
    Hvis location betyder meget for dig ligger det omkring en metrosation fra alexanderplatz

Anonym djp

lyder ret interessant med Rigaerstrassen. Hvor lang tid boede du der? Vi er to der satser på at være i berlin i en måneds tid.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account