This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AkoustikJungleYodaHouse

Hej alle

min veninde og jeg skal til berlin i vinterferien og vi opholder os på et billigt hostel, ikke langt fra centrum.
    Vi vil gerne have nogle ideer og tips til hvilke seværdigheder der mest værd at besøge og hvad man i det hele taget burde opleve i Berlin, da ingen af os har været der før og naturligvis gerne vil have det meste ud af vores tur.

Mange varme rejsehilsner
    Charlotte

Anonym lth

Hej! Jeg var i Berlin i oktober 2007. Jeg kunne rigtigt godt lide den gade der hedder Oranienburger Strasse. Der er en masse restauranter og barer og et livligt kunstliv. Bl.a. er der kunsthuset Tascheles, med lidt mere alternativ kunst.
    Nikolaikirche er også rigtigt flot og den ligger lige midt i Kurfürstendamm, som er et lidt dyrere shoppingområde. Nikolaikirche skal ses om aftenen.
    Vi så også Hampmuseet. Jeg synes det var lidt skægt at se alle de ting man kan lave af hamp. Og lige ved siden af ligger der en miniatureboghandel, hvor de kun sælger bittesmå bøger (men hvis du ikke er ligeså nørdet som mig, kan det sagtens springes over 🙂 )
    Det jeg bedst kunne lide ved Berlin var bare at gå rundt og så kigge på de ting man kom forbi. Bl.a. står der stykker af muren rundt omkring (de stykker de har nået at redde. Muren står der jo ikke længere fordi folk har STJÅLET den?! vildt mærkeligt…)
    Jeg er selv helt vild med økologiske ting så hvis I også er det er LPG Biomarkt et must. Det er et kæmpe supermarked med eget bageri, konditori, slagteri, cafe, restaurant, ostehandel. Den er sådan på størrelse med en stor Føtex og det hele er økologisk! Det er superlækkert og billigt ift. DK.
    Men ellers er det sådan en by man bare skal gå rundt i og så finder man en masse spændende ting. Jeg anbefaler at i låner Politikens visuelle guide til Berlin på biblioteket og at i køber et Tageskart sådan at i frit kan rejse med offentligt transport

mvh lth

Anonym mette

hej
    Tag hen til Check point Charlie og se alle de opfindsomme måder folk flygtede på under krigen. Og hvis i har studiekort er der rabat at hente

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account