Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541966
     Trine Johst Vammen

      Hej alle,

      Jeg rejser til Kenya om lidt over en måned, og i den forbindelse har jeg en drøm om at bestige Kilimanjaro. Derfor vil jeg høre, om der er nogle af jer, der har prøvet det, og om I kan fortælle lidt om jeres erfaring og give nogle gode råd. Hvor meget udstyr skal man selv have med? Hvilke lokale rejsebureauer kan anbefales og ikke anbefales?

      På forhånd tak
      Trine

      #3542271
       BarbaraH

        Hej

        Kender ikke så meget til de forskellige bureauer, da jeg gjorde det igennem en der kendte en..
        Men tag noget godt regntøj med. Vi legede alt tøj (og udstyr. Dog ikke tasker)og var gennemblødte da det ikke holdt tæt. Besteg Kili i November, hvor det vist regner mest, men det var surt at være gennemblødt. Vejret afhænger selvfølgelig af, hvilken mdr det er.
        Men vi lejede støvler, vandrerstave, sovepose, liggeunderlag og tøj.
        – Lag på lag, og flere varme sokker og 3-4 sæt skiundertøj.
        Vores støvler var heller ikke tætte, så hvis du selv har et par vandrerstøvler ville det være en god ide. Ellers var det fint nok – bare lidt vådt, da de ikke var imprægneret.

        Hovedpine-piller er en god ide mod højdesyge. – Kan købes meget billigt på apoteket dernede! 10 stk for 6-7 kr.
        Man kan købe højdesyge piller dernede, men de er ulovlige i DK pga. evt. bivirkninger. så det må man selv bestemme. Immodium er ikke den bedste ide, da højdesyge kan give kvalme, og det eneste der virker der, er at kaste op. Men Immodium holder også opkast inde, og det forværrer bare situationen.

        Gode råd: Spis og drik selvom du ikke er sulten. – er sikker på at det var grunden til at det gik for mig – en der ikke havde spist så meget kom “kun” til Stella Point”, og dem der heller ikke havde spist “nok”, havde det dårligt. Jeg var bare træt. Så tænk ikke på kalorier!!!
        Vandet skal renses, men man kan købe tabletter dernede.
        -HUSK selv at medbringe toiletpapir.!!!
        Tag selv 1-2 store flasker med. Evt et par 1 1,2 liters vandflasker. Når de er drukket bliver der fyldt vand fra kilder i, som i så renser med tabletter. Man skal helst drikke 3-4 liter hver dag. – det hjælper mod hovedpine og lign.
        Renseservietter. OG pak alt i vandtætte poser.

        Ha’ en god tur!
        Barbara

        #3542272
         Trine Johst Vammen

          1000 tak for det gode svar Barbara! Der var virkelig noget jeg kunne bruge.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account