This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ref

Hej

Vi er to unge kvinder der planlægger en tur til Kenya/Tanzania hvor vi gerne vil bestige kilemanjaro. Vi vil rigtig gerne selv planlægge turen, da vi til dels synes priserne på de store planlagte ture er meget høje, samt at vi synes det er en helt anden oplevelse man får når man går i en mindre gruppe. er der nogen der har erfaringer med det, samt om det er nemmest at rejse til nairobi eller dar es salam og så videre derfra?

KH ref

Anonym Jacob

Hej jeg besteg kilimanjaro denne sidste oktober jeg arrangerede det hele fra byen Arusha hvilket gjorde at jeg selv have mere at sige og fik en bedre pris. I behøves omkring en uges varsel til at bestille det +- alt efter hvornår på året i er det. Jeg gjorde det med 2 dages varsel da jeg var der i lav sassonen. Hvis i ikke har andre planer end kilimanjaro for så kan i lige så godt tage til Dar og spare visummet til Kenya.

Anonym Jacob

Hej jeg besteg kilimanjaro denne sidste oktober jeg arrangerede det hele fra byen Arusha hvilket gjorde at jeg selv have mere at sige og fik en bedre pris. I behøves omkring en uges varsel til at bestille det +- alt efter hvornår på året i er det. Jeg gjorde det med 2 dages varsel da jeg var der i lav sassonen. Hvis i ikke har andre planer end kilimanjaro for så kan i lige så godt tage til Dar og spare visummet til Kenya.

Anonym ref

okay tusind tak, er oktober en god måned, var nemlig den måned vi havde planlagt det skulle ske i. hvor mange dage brugte du på det og hvad var prisen ca?

Enevoldsen89

det er en tur i aldrig glemmer. gjorde det selv i august
    nu kender jeg ikke jeres budget og ønsker men jeg fik lavet en tur sammen med et selskab her hjemmefra og det var dejligt at ikke skulle tænke på noget når vi var der nede. meget kan man nemlig sige om afrika men det ikke altid lige til at finde ud af og det ikke altid det lige fungere.
    jeg kan sende vores rejse til jer måske kan i få det til samme pris måske billigere hvis i rejser i oktober.
    men som sagt vores tur var planlagt fra start til slut. og der var safari besøg på i landsby, transport mellem alle aktiviteter og så selvfølgelig kilimanjaro, hvor der blev taget hånd om alt, både før under og efter turen.
    lad mig høre mere fra jer hvis i har spørgsmål til tur, udstyr eller andet. Rasmusenevoldsen@msn.com

Anonym anne-mette_damkjaer

Det er klart nemmest at nå Arusha/Moshi fra Nairobi. Med fly er priserne oftest næsten ens, med bus er vejene bedre, strækningen halv så lang og det samme er rejsetiden. Det er dog dyre, da i skal betale visum til begge lande.
    Har i ikke planer om at skulle til Kenya, så er det billigst at rejse videre fra Dar. Turen tager mellem 9 og 15 timer med bus alt efter trafikken og meget af vejen foregår på jordveje. Der er dog indlagt en enkelt tissepause på vejen og mulighed for at købe en snack gennem vinduet på bussen, så turen er bestemt ikke umulig, selvom den er hård.
    Skal i besøge Kenya alligevel, så er turen fra Nairobi væsenlig mere komfortabel. Vejene er bedre og turen tager kun 5-6 timer.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account