This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Heidemann

Hej,

Jeg skal til Malaysia i juli månede, og vil gerne bestige Mount Kota Kinabalu.

Men jeg kan læse mig frem til at det er en god ide at bestille i forvejen. Men hvor tidligt skal dette gøres, og hvor er det bedst (billigst) at gøre dette?

Kan man vente til man kommer derned, for jeg ved ikke helt præcis hvornår vi kommer hen til bjerget.

Håber der er nogen der give mig nogle gode råd!

Anonym Claus

Transport til og fra bjerget???

Der er masser af overnatningsmuligheder i selve parken og lige uden for parkområdet. Fra parkområdet GÅR man op til bjerget.
    Det går busser både til Sandakan og Kota Kinabalu.
    Tilladelsen køber du på turistkontoret.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Min kæreste og jeg skal til Borneo 14 dages tid i juli…
    Vi har booket alt hjemmefra… fly, udflugter, overnatninger osv.
    Vi har booket flere af udflugterne gennem Sandakan Backpackers… og fik rabat ved at booke bl.a. Turttle Island, Kinabatangan, Sepilok og Mount Kinabalu.

Kan godt være, at man kan spare en smule dernede, men jeg kan godt lide at have styr på det hjemmefra, så er vi også sikker på, at vi når de ting, vi vil – og vi har bedre overblik over det økonomiske også 🙂

MVH Jannie

Anonym Claus

Bare tag afsted og book, når du kommer frem. Der er masser af guider, og det er nemmere at forhandle om prisen, når du er ved stedet.

mvh
    Claus

Anonym Johnny Heidemann

Det er ikke så meget guiderne jeg er i tvivl om at de er ledige, det er mere transport til og fre bjerget samt, overnatning derude og på bjerget, samt alle de forskellige tilladelser for at kunne gå op på bjerget.

Er der nogen der har erfaring med at bestille hjemmefra?

Anonym Johnny

Er der ikke problemer med at få plads på bjerget i forhold til overnatning, hvis man først bestiller når man kommer til Malaysia?

Jeg kan bare læse flere steder, at der er mange der har måtte opgive fordi der ikke var plads til flere gæster på overnatningsstedet oppe på bjerget.

Kan man også bestille denne tur på et hostel/hotel i Kuching, hvilket er vores første stop, og ca. 4 dage før vi planlægger at ville bestige Mt. Kinabalu

Anonym sanja

vi var afsted i sommers, dog ikke for at bestige bjerget… men vores guide fortalte, at mange afvises hvert år, da der kun gives tilladelser til et vist antal bestigere på en gang… så jeg ville prøve at booke hjemmefra hvis det var mig – i hvert fald hvis det var en vigtig del af ferien… men man kan sikkert i mange tilfælde booke dernede…

mvh. sanja

Anonym Rasmus

Jeg kommer lige fra Kota Kinabalu og alle hostels, rejsebureauer osv har allesammen en 1/2/3 dages tur til bjerget som en del af deres service.. Vi snakkede med en del der fik pakken helt ned til halv pris fordi de shoppede lidt rundt…
    Jungleturene kan også nemt bookes på stedet..
    Dykning på Sipidan SKAL tilgengæld sommetider bookes iforvejen hvis ikk man vil vente i flere dage.. Vi havde booket og kom afsted, men var mange rejsende der blev afvist pga det begrænsede antal tilladelser..

Anonym Heidemann

Mange tak for de fine svar.

Jeg er nu ved at bestille turen igennem Sandakan Backpackers (tak for tippet), og det var klart det billigste sted jeg kunne finde, og det virker til at der er god service, de svarer i hvert fald hurtigt tilbage.

@Jannie – hvordan betalte i jeres turer til Sandakan Backpackers? Det ser ud til at de skal have betalingen via en bankoverførelsen (SWIFT), er det sikkert? Hvordan gjorde I?

Anonym Odense1982

Hej igen… jeg havde ikke lige fået fulgt med herinde…

Vi har booket Turtle Island, Bjerget, Jungleturen (Kinabatangan) og Sepilok Orangutang-center samt to overnatninger i det bedste af deres værelser…
    Vi skal give 4290 MYR i alt. (for to personer)

Jeg skal faktisk lige til at taste betalingen til dem nu… også via bank (swift)… tror det er sikkert nok… de virker reele og svarer lymhurtigt, når man skriver til dem..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account