Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539670
     Anonym

      Hej

      Jeg tager snart afsted til Nepal i fem uger, og er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal bestille de trek jeg skal på hjemmefra eller jeg lige så godt kan vente til jeg står i Nepal. Jeg regner med enten at tage et trek til Annapourna eller Mount Everest Base Camp.
      Hvad er jeres erfaringer med hensyn til booking af treks i Nepal?

      Vh Martin

      #3539673
       Anonym

        Hvad går din tvivl på?

        Jeg går ud fra, at når du skriver ‘bestille hjemmefra’, mener du via et dansk bureau og med ‘vente til du står i Nepal’, mener du direkte hos et nepalesisk bureau!

        Hvis du bestiller hjemmefra, kommer du typisk afsted med en større gruppe. Du er omfattet af danske rejsegarantier og prisen er typisk højere end hvis du handler direkte. Mange af de danske bureauer sender en dansk guide med samt sikrer, at deres nepalesiske guider/porterer har ordentligt udstyr (vandrestøvler, overtøj, solbriller m.m.)

        Hvis du handler direkte, kan du – afhængig af bureau – vælge om du vil med en gruppe eller om du vil afsted alene med egen guide og porter. Det giver fleksibilitet. Du er ikke omfattet af danske regler og prisen er typisk lavere.

        Uanset om du vælger det ene eller det andet, er det pænt, at give yderligere ‘drikkepenge’ direkte til guide og porter udover den aftalte pris…de tjener ikke ret meget og er afhængige af det. 15-25 kr. pr. dag oven i betyder ikke meget for os, men kan købe en nepalesisk familie mad i mange dage.

        Når det udelukkende er trekket, det handler om (og ikke flyveturen mellem Danmark og Nepal), synes jeg ikke det er bekymrende, at du ikke er omfattet af danske regler.

        I Kathmandu er der afsindig mange trekking bureauer; mange er autoriserede og andre er det ikke. Der er også masser af guider, som arbejder direkte fra gaden.

        Det kan være svært, at skelne de gode fra de mindre gode. Og jeg har ingen råd til, hvordan man kan gøre det.

        Vi har blot været heldige, at møde en guide, som har vist sig at være rigtig god. Han er gennem årene blevet en ven af familien.

        Han er ikke den billigste på markedet, men han sørger for at alt er i orden og tager sit arbejde seriøst. Og så ved han, at europærere gerne vil spise lidt bedre end blot ris og carrystegte grøntsager under et trek.

        Jeg vil gerne sende dig en mailadresse på ham, hvis du er interesseret. Så har du mulighed for, at bestille hjemmefra og kan sammenligne prisen med de danske.

        Med hensyn til at vælge mellem Everest Base Camp og Annapurna Base Camp, vil jeg lige nævne, at ved at vælge Annapurna sparer du flyveturen fra Kathmandu til Lukla og retur. Den koster ca. 1000-1500 dkk. Trekkene omkring Annapurna er mindst lige så spektulære og gode som Everest.

        Hvis du vælger Annapurna, kan du med fordel ligge en overordnet rute, som er: Kathmandu (sightseeing) – Pokhara (sightseeing og trek) – Chitwan (jungleoplevelser) – Kathmandu.

        Håber du har fået nogle af de svar, du søger. Spørg endelig løs, hvis jeg kan hjælpe med andet 🙂

        #3539674
         LisbethFriis

          …og alt imens jeg skrev svar til dig, blev jeg logget af, hvorfor du ikke kan se, hvem jeg er i ovenstående!

          Venlig hilsen

          Lisbeth Friis

          #3539715
           hanne

            jeg bookede i et nepalesisk selskab, dengang jeg ville afsted.. jeg synes at med sin gode fornuft i behold, så ved man godt hvem man kan stole på. spørg andre rejsende du møder dernede, hvem der er værd at samle på. Jysk har en afdeling i kathmandu, og de skulle være gode nok, og fantastiske til at vejlede, hvad der er det rigtige for dig. anapurna er fuldstændig fantastisk, og naturmæssigt mere mangfoldig en everest regionen (fik jeg af vide)

            #3539726
             martinbang

              Mange tak for jeres svar. Det var meget brugbart.
              Lisbeth: Jeg vil meget gerne bede om mail adressen til guiden du nævner. Du kan sende den til martinbangjensen@hotmail.com

              Jeg venter med at bestille mit trek til jeg står i Kathmandu, så må min sunde fornuft råde mig.

              Vh Martin

              #3539756
               IdaUlvig

                Hej Martin Bang
                Jeg var i Nepal i 3 måneder sidste år og var blandt andet på et helt fantastisk trek omkring annapourna.
                Vi fandt selskabet med rejseguiden (Nepal social Treks & Expedition) i Thamel og fik oplevelsen ganske billigt. Jeg mener vi gav små 900 DK kr med alt ink. i 5 dage (transport fra/til Pokhara, morgenmad, frokost, aftensmad, the/kaffe, værelse, trekking-“pas” og guide)
                Selskabet findes også på facebook, hvis du vil læse mere om det.
                Vi undersøgte mange trekking-selskaber i Thamel, men endte med Nepal social Treks & Expedition, da de var utrolig søde og hjælpsomme.
                God fornøjelse.
                Lys fra Ida

                #3546972
                 Rasmus Juul-Olsen

                  Hej mit navn er Rasmus Juul-Olsen og jeg ejer http://www.trekbooking.com i Nepal, der er en vandre portal for de bedste nepalesiske rejse selskaber. Konceptet er ligesom http://www.momondo.com, men bare for trekkingture.

                  Jeg er godt klar over, at ovenstående indlæg er halv forældet, men siden vises stadig for google, så dette indlæg kan godt være relevant.

                  Dbh
                  Rasmus

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account