This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KENNETHF

Hej alle i rejselystne mennesker! 😉

Sidder og skal til at bestille billetter til min første backpacker tur, og er lidt i tvivl om, hvor meget man skal bestille hjemmefra.

Regner med at bestille flybillet tur/retur – men hvordan med indenrigsflyvninger, er det en god ide at bestille hjemmefra, eller hvordan fungere det i praksis at gøre undervejs? Evt. hjemmesider???

Vil klart foretrække at bestille undervejs, da det giver mere frihed.. Men kan det lade sig gøre nogenlunde gnidningsfrit?

Mvh.

Kenneth

Anonym KENNETHF

Der er tale om Peru og gennem Amazonas til Brasilien..

Anonym KENNETHF

Der er tale om Peru og gennem Amazonas til Brasilien..

Anonym Claus

1. Man kan altid få flybilletter, det er bare et spørgsmål, om hvormeget du vil gi´

2. Det med at troppe op i lufthavnen og så købe en billet, tror jeg ikke er en gangbar mulighed. Måske, hvis der er en passager, der ikke er mødt op, osv, og så skal du regne med, at det koster kassen.

3. Jeg var selv i det nordlige Peru i Chiclayo, hvor jeg besøgte et rejsebureau, og var heldig at finde en billig billet til Iquitos.

4. Mit råd vil være at tage det roligt. Der afgår jo fly hver dag, da jeg var der, var der to daglige afgange. Besøg forskellige bureauer i Peru, men hold også øje med nettet.

5. Og du jo næppe den eneste, der skal den vej. Så forhør dig på hostels osv, hvor der kommer andre turister, om de har købt flybiletter til Amazonas.

6. At flyve indenrigs i Sydamerika er ikke noget, der vil ruinere dig, men skal du flyve mellem landene, så er det en anden prisskala.

mvh
    Claus

Anonym KENNETHF

Jeg takker! 🙂

God weekend…

Anonym Claus

Du har jo også mulighed for at rejse med en båd hele vejen. Det tager jo nogle dage, og du vil ikke se alverden af regnskovens flora og fauna. Strækningen fra Pucalpa til Iquitos smugles der en del forskelligt. Jeg blev i hvert frarådet at tage den del.

På den anden side kan det jo være, at det netop blev på den tur, at du fik den største oplevelse på turen.

Så følg dine egne mavefornemmelser for, hvordan du vil komme fra Peru til Brasilien. Jeg synes ikke, at du skal snydes for at sejle bare et lille stykke af vejen.

Der er liv overalt på båden,som jo stopper ved små flækker, og musik på båden om aftenen.

Man ligger tæt, og man sover næsten aldrig helt pga generelt uro. Men det bliver med garanti noget, som du vil huske tilbage på.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Du kan sagtens købe en flybillet fra Lima til Iquitos og derfra fortsætte med en båd til Taguatinga (grænselandet mellem Peru, Brasilien og Columbia) og derfra købe en ny flybillet til Manaus eller flyve.

Køb biletterne derude.

Når du er kommet til Manaus, tjek voegol.com.br for billige flybilletter.

mvh
    Claus

Anonym Kenneth

Hej Claus,

Tak for svar!

Men hvordan gør man i praksis med flybilletter? Møder man op i lufthavnen eller køber man på nettet et par dage inden afrejse??

Tænker også August er en måned med mange rejsende, er det til at få billetter i sidste øjeblik?

Mvh.

Kenneth

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account