This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KirstineS

Hej
    Vi er to piger, som skal rejse rundt i Thailand, Laos og Vietnam i to måneder. Vi skal være i Thailand i under 30 dage og skal videre med tog til Laos. Er der nogen der ved, hvor/hvordan man køber sådan nogle togbilletter hjemmefra, så vi kan bevise, at vi tager ud af Thailand inden de 30 dage? Hvis vi ikke kan bevise, at vi tager ud af Thailand inden de 30 dage, kan vi ikke komme ind i landet? Er der nogen der har erfaringer med det?
    Hilsen Kirstine og Marie

Anonym Claus

Bevise at I tager ud af Thailand??

I har vel en returbillet til DK?

Når I ankommer til Bangkok lufthavn, får i 30 dage. Når I finder ud af, at I gerne vil videre, tager I ned på togstationen i Bangkok og køber til enten Nong Khai eller Ubon Ratchathani (Laos).
    Efter at I har været i Laos et stykke tid, vil I gerne tilbage til Thailand.
    I får nu 15 dage, hvis I vælger at rejse tilbage på samme måde, som før, altså overland. Men vælger I at flyve tilbage til Thailand får I 30 dage.

En anden mulighed er at købe en billig billet med Airasia. com fra Bangkok til f.eks Singapore, men det er meget sjældent at myndighederne i lufthavnen spørger efter flybilletter

mvh
    Claus

Anonym Christian

Hej.

Min kæreste og jeg var på rundrejse i sydøstasien i foråret. Vi fløj fra DK til Bangkok og havde først en returbillet 100 dage senere. Vi havde ingen problemer med at komme ind i landet.

God tur. Christian.

Anonym Toke Dalmose

Hvis jeg lige må låne tråden vil jeg gerne lige høre, fordi jeg og en ven flyver til Bangkok den 12 januar, og vi har ingen returbillet eller noget i den stil, kan vi godt komme ind i landet så ?

Anonym Claus

Det er ikke særligt tit, at myndighederne tjekker for returbillet. Der er en risiko, at du enten ikke kan komme med flyet, eller du ikke vil blive lukket ind i landet.

Tjek dit flyselskab og/eller køb en billig billet fra Thailand med Airasia.com til f.eks. Singapore.

mvh
    Claus

Anonym Lars

Jeg hijacker lige med her 😉

Jeg er netop ankommet til Hong Kong, hvorfra planen er, at jeg skal videre til Vietnam, Cambodja og Bangkok.

Jeg har en flybillet til Vietnam d. 20. dec. og en hjemrejse fra Bangkok d. 17. januar.

Nu kan jeg forstå, at de kan være lidt tricky med hensyn til visum i Vietnam. Det er noget med, at man får 15 dage, hvis man kan fremvise, at man vil være ude af landet igen til den tid.

Det kan jeg jo ikke helt, da jeg kun har en flybillet til Vietnam og en hjemrejse fra Bangkok.

Er der nogle af jer, som har erfaringer med lignende – og nogle fifs til, hvordan man eventuelt kan slippe udenom at skulle betale et visum?

Måske man kan købe noget togbillet ud af landet online?

Mvh

Lars

Anonym Anonym

Mig og min kæreste er pt i Thailand, og vi var også lidt nervøse for om de checkede det, for vi har først returbillet om 3 mdr, men de spurgte ikke efter flybillet. Så længe i ikke er i Thailand mere end de 30 dage, så burde det ikke være noget problem 😉

Anonym KirstineS

Okay, nogle steder på nettet står der bare, at man ikke bliver lukket ind i landet, hvis man ikke kan fremvise hjemrejse billet inden de 30 dage. Vi har en flybillet fra Bangkok til Nepal (dvs. udrejsebillet) 2 måneder efter vi ankommer.

Anonym Rikke&Kasper

Da vi var i Asien i sommers havde vi også hørt at de kunne finde på at nægte en indrejse, hvis man ikke kunne bevise at man skal ud igen. Så vi købte en billet ud af landet med Air asia, og den blev noteret på det stempel som vi fik i passet.

Det kommer vel an på om man tør satse :o)

Anonym Steffen N

Hvordan beviser man så, at man har en billet ud af landet? Printer i rejsedokumenterne fra jeres flybestilling ud, eller hvordan?

Anonym Mads & Camilla

Hej Steffen,

Vi var i Thailand sidste år og der skulle vi ikke vise nogen billet ud af landet(vi havde ikke nogen).
    Hvis du har én, så ville det være nok bare at printe den ud.

Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk

Anonym thomas

Jeg sidder I Thailand nu….pattaya-jomtien …. jeg har en retur billet til om 7 maneder….skal ikke bevies noget.
    Jeg skal tilgengald lave visumruns til Laos for at blive sa lang tid.

Som andre siger I trad, sa far I auto 30 dage nar I ankommer I Bangkok lufthavn,som kan forlanges med 30 dage pa et immigrations office for 2500 bath mener jeg pris er .. men man far 500 bath I bode pr. dag man overskrider visum … og efter det skal man lave visum runs, men det er sa ik noget I overhovdet skal bekymre jer om jo .. go tur

Anonym Henrik

Bliver ikke kontroleret returbillet ved ankomst i lufthavnen .

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account