This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym fonzie

Hej alle i glade rejsemennesker..

Jeg er blevet foreslået at gøre Bhutan til en del af min asienrejse, nu da Nepal ikke er det sikreste rejsemål.. Hvem har været der, og hvad er jeres indtryk.. Er det primitivt? Hvordan er lokalbefolkningen? Er det sikkert for vesterlændinge? Hvordan kommer man dertil? Er det et meget besværligt land at rejse i? Jeg rejser med en veninde, og er der specielle ting hun skal passe på/tænke over?

Håber der er nogen der kan hjælpe…

Mvh Mads

Alle informationer og staldtips er meget velkomne..

Anonym Anonym

Hej

Det vil blive noget svært for dig at rejse til Bhutan, idet der kun bliver lukket ca. 2500 turister ind årligt…

Man har bevidst forsøgt at undgå alle de fejl som mange andre lande har gjort, når de hurtigt har taget den vestlige kultur til sig.

Tja, ved ikke hvad jeg skal mere skal skrive.

men ellers spørg igen

Anonym Jesper Jensen

Heller ikke jeg har været i Bhutan – de færreste low-budget rejsende har.

Det er temmeligt dyrt da man kræver at du bruger et vist antal penge om dagen, og det er ikke et almindeligt backpacker budget.

Omvendt – der er få lande jeg hellere vil til. Bhutaner eftersigende det som alle de andre lande ikke er:

Uspoleret

Anonym Anonym

Jeg skulle have været der for en del år siden. Men pga. budget gik den ikke. Mit umildbare indtryk er at det er mest velhavende Amerikanere som tager dertil. Det har heller ikke frygtelig meget til fælles med Nepal mht. kultur og rejsevenlighed så jeg ville nok hellere foreslå Nord Indien.
    Men der er nu intet land som Nepal. Ærgeligt de ikke kan ta og slutte fred!!

Anonym fonzie (gad ikke lige logge ind)

ØV! Havde ellers hørt at det skulle være det sidste Shangri La på jorden, og ja: Hvorfor kan de ikke slutte fred i Nepal?

Tak for svarene, vi reviderer lige rejseplanen..

Du foreslår Nordindien.. Er det i Dalai Lamas område, eller hva? Hvordan ser det ud med bjerge og buddhistisk kultur?

Anonym Signe

Hej!
    Nordindien er fantastisk! Daramshala dalai lama område, men på begge ‘sider’ af nepal er der en skøn blanding af mange nationaliteter. Er det deriomd ‘det rigtige’ indien du vil se, skal du hellere holde dig til de lidt sydligere egne. Darjeeling og området omkring kalimpong er fantastisk..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account