This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

hejsa— tusind tak for svarerne. Vi tror ikke vi lige vil kunne komme til en computer særlig tit, derfor er vi nødt til at have noget med.. hm… men fået af vide vi evt kunne skille kamerea og kort af så billeder og kamera er hver for sig.. men svært…

Anonym tanjahnielsen

Hej– vi skal til kenya og Tanzania. Vi skal rejse med rygsæk og leve meget primitivt hele tiden, også arbejde på børnehjem. Men idet der vil komme mange fede oplevelser som safari, børnehjem osv….
    så tager man jo en masse masse billeder. Vi har et digital kamera som vi skal have med. Kan jo ikke liige have computer med og gennem billeder over på, som man normalt gør. Vi er enormt bange for at miste vores kamera, for så vil vi også miste billederne… uhaa mareridt – dem vil man jo ikke ku få igen.
    SÅ kan nogle give gode råd til hvordan man kan sikre sine billeder dernede på en nem og sikker måde, husk vi rejser primitivt og med rygsæk så har ikke plads til alverden.
    samt vil meget gerne høre om nogle har været dernede og hvordan I så har passetbedst muligt på kamera, pas, billetter, penge… osv..????
    vi overvejer at købe et videokamera, men igen er problemet her, at vi rejser med rygsæk og primitivt, så ved ikke om dumt….:)
    glæder os til at høre en masse meninger og gode råd 🙂

Anonym Pernille Jakobsen

Hejsa…
    Jeg skal også til Tanzania og Kenya til sommer og arbejde på børnehjem og efterfølgende rejse rundt i en mrd. tid!
    Selvfølgelig skal jeg også have dig. kam og video kam. med ,og jeg har gjort de samme overvejelser som jer! Det jeg vil gøre er at tage mit usb kabel med til mit digital kam. så jeg, når jeg er på netcafé, kan overføre mine billeder til enten en rejselog jeg laver eller min my space profil! Så har jeg en aftale med min søster om, at hun går ind og downloader dem og brænder dem over på en dvd – på den måde håber jeg, at jeg sikre mine billeder i tilfælde af at ens kamera lige pludselig skulle blive stjålet, men ligeså meget fordi jeg er sikker på, at jeg tager rigtig mange billeder og det er jo også begrænset, hvor mange billeder og film der kan ligge på ens dig. kamera!
    Håber mine tanker måske kunne hjælpe eller inspirerer jer.
    mvh
    Pernille

Anonym Julie

Hvis i ikke har noget i mod at bruge lidt penge på sagen, kan i bare købe extra (store) memorycards og så gemme de fyldte og så når i kommer hjem kan i bare ligge det hele ind på jeres computere. Men det er selvfølgelig ikke helt billigt, især fordi i bør købe nogle store memorycards, men man kan nu på nettet finde nogle ikke alt for dyre. I skal bare sikre jer at de passer til jeres kamera. Håber i kunne bruge svaret. God rejse:-)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account