This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KristineK

Hej med jer.

Skal en tur til Sydøst Asien hvor jeg regner med at have hovedet under vand en stor del af tiden.
    Jeg ville høre hvad folks erfaringer er mht at tage billeder under vand – hvordan bære man sig lige ad?

Skal man investere i et undervandskamera?
    Eller er der en nemmere, billigere og bedre løsning til at få sig nogle rigtige gode billeder? 🙂

Håber i vil hjælpe, og kan komme med nogle forskellige erfaringer.

Mvh. Kristine

Anonym Apex

Hejsan

Billeder under vand ?
    Det afhænger bl.a af dybde (snorkling eller….), digital eller 36mm film samt kvalitet af billederne.
    Du kan få et utal af billige “snorkle-cams” til omkring 200 og opefter (100.000K +).
    Blitz samt andre funktioner, sætter endvidere nogle ekstra + på beløbet.

Vær obs på dybdegarantier, billige løsninger plejer kun at kunne klare det til 3- 5 meter, dyrer løsninger går længere.

Selv har jeg været igennem kameraer (analoge til digitale) i beløb områder på 200 til 45.000.

Alt-i-alt handler det om hvilken kvalitet ønsker du, dybder samt hvormeget forestiller du dig at skulle investere.

Anonym KristineK

ja okay 🙂 nu skal jeg blot snorkle, men vil gerne kunne tage nogle klare billeder af fisk, koralrev og mennesker under vand.
    Så har ikke så mange krav, andet end at billederne gerne må være sådan rimelig klare.

Har i forvejen et rigtig godt digital kamera, og har læst mig frem til at man kan få en pose med “glas” i – Aquapack.
    Nogle der har erfaringer med dette?

Anonym DanielJohansen

Jeg har prøvet Aquapack et par gange når der ikke lige har været plads i backpacken til undervandshus.

De virker ganske udemærket og er en udemærket måde, at tage billeder på ved lave dybder. Jeg har forsøgt at eksperimentere lidt med holdbarheden på poser rated til 5-6 meter og fridykket ned til 20 meter. Her er de stadig helt tætte, men kameraet bliver lidt irriterende at arbejde med på grund af det atmosfæriske tryk.

Fordi Aquapack er universelle og passer til mange forskellige kameramodeller er linsen ikke ordenligt fastlåst i glasdelen. Når kameralinsen ikke støder helt op til glasset, eller det ikke ligger parallelt reflekterer lyset nogle gange lidt besynderligt og får billederne til at se mærkelige ud. Derudover kan det være svært at finde knapperne og ændre indstillinger, specielt på grund af den begrænsede tid du trods alt har i form af din lungekapacitet 🙂

Man kan måske konkludere, at man får hvad man betaler for. Det er en udemærket løsning og det koster ikke alverden at prøve. Hvis du en dag vil bruge det noget mere avanceret kan du overveje hvorvidt du vil bruge flere penge på en anden løsning. Go for it!

Rigtig god tur:)

Anonym Moeller

Jeg har købt en kasse der passer til mit kamera. Det er utroligt nemt at have med at gøre.

Jeg bruger personligt mit til dykning 0-40 m, og har derfor behov for at kunne indstille hvidbalance osv, Derfor dykker jeg også med to plader hhv. en rød og en hvid, til at kunne indstille med. Den røde farve forsvinder nemlig allerede på 4 meter.

Du kan købe en kasse til dit kamera i de fleste dykkerbutikker, de skal dog nogle gange bestille hjem til nogle modeller.

http://shop.usa.canon.com/webapp/wcs/stores/servlet/subCategory_10051_10051_-1_12097

De kan findes billigere end på den her hjemmeside.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account