This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rasmus

Hey.

Jeg har selv stået i samme situation, eftersom jeg var i Vietam i efteråret. Da jeg ikke havde så mange penge, valgte jeg at splitte turen op – turen varer dog oftest lidt længere tid. Jeg købte en flybillet fra hamborg til Bangkok med Emirates. Derefter købte jeg en billet fra bangkok til Hanoi med Airasia (jetstar er også billige, men flyver kun til Ho Chi Minh city). Dermed fik jeg en billet til Vietnam for ca. 4000 kroner.

Go’ tur

Anonym tucam

er det så kun one way eller er det tur retur vi taler om her? men mange tak for tipsen 😀

hvis det kun er one way er der nogen der ved hvad det vil koster at komme hjem igen? billigste måde her også tak ^^

Anonym tucam

hej jeg har tænkt mig at rejse til vietnam, så jeg vil derfor spørge om der er nogen der ved hvordan man kommer der over til den billigste pris.

tur/retur!

6-12 måneder

vil gerne have den billigste billet vil rejse fra nu af til 3-4 måneder frem.

hvis der er nogen der har nogle ide’er så please sig frem mange tak 😀

Anonym Rasmus

Hej igen.

Det var tur/retur. Det kan godt være, at jeg bare var meget heldig.

Anonym tucam

oh wow hvor lang tid var du der nede om jeg må spørge?

for jeg har tænkt mig at rejse om et par måneder og har været inde og kigget på de fly selskaber du har snakket om eller hvilken som helst fly selskab så kan man ikke vælge at komme retur i næste år altså år 2011.

er der nogen der ved hvorfor?

Anonym Rasmus

Hej igen.

Jeg var afsted i 2 måneder. Grunden til, at du ikke kan bestille en billet til 2011 er formentlig på grund af, at de ikke har lavet flyveplaner endnu.

Anonym tucam

hej og tak for de mange gode svar 😀

du siger at man får et gratis visum i thailand men kan den så bruges i vietnam? eller skal man søge om et nyt visum når man kommer til vietnam?

nu har jeg tænkt mig at være der nede i rimelig lang tid og det er første gang jeg rejser alene så jeg vil høre om der er nogen der har prøvet det? og hvor sikkert er et land som vietnam at rejse alene i?

hvad hvis man mister nogle af sine papir? som f.eks. pas hvad skal man så gøre?

for jeg mener da at man skal have sit pas med for at bo i de forskellige steder eller tager jeg fejl her?

Anonym Rejsebumsen

Hej

Jeg vil også mene at du kan finde den absolut billigste billet ved at flyve til Bankok. Du får et gratis visum til Thiland på en måned ved din ankomst. Herfra ville jeg måske foretrække at tage en bus til enten Laos eller Cambodia (100-150kr.), hvor et visum for 14 dage koster ca. 25$ ved grænsen. Fra Pnom Pen (cambodia ) kan du tage en bådtur over grænen ad Makong (super tur). På den måde starter du jo i Det sydlige Vietnam. Ta en bus ind til Hu Chi Min -city osv.og nordpå til HaNoi.
    Sapa i det nordlige Vietnam er et must.
    Hjemvejen kan evt. tages over Laos (hvilket kræver at man tar lidt sydpå igen), eller ta til Kina (Yunan) (ved ikke om visum fås ved grænsen, ellers kan 1mds visum fås på den Kinesiske ambasade i HaNoi) Ta fra Kina til Laos (Visum koster 25$ ved grænsen).
    Når du kommer tilbage til Thailan får du automatisk et nyt 1mdr.s visum gratis.

Håber du kan bruge det til noget. ;D

Anonym Anonym

http://www.um.dk (udenrigsministeriet) har en god guide sydøst asien

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account