This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym euromaniskpanisk

Hejsa,

Vi er to “gamle” gutter på 37 og 38 år, der trænger til lidt forandring. Det skal være så billigt som overhovedet muligt. Så helt spontant har vi besluttet os for at rejse en uge eller to i Europa.

Til det formål har jeg et par spørgsmål;

Vi har umiddelbart ingen planer, om nogle bestemmelses steder, i spontanitetens hellige navn.
    Er det realistisk at kunne komme rundt i Europa, uden at købe noget interrail kort? Altså kan man regne med, to mænd kan få et lift? Der er ikke rigtig noget ved, ikke at komme længere end til den dansk/tyske grænse, på to uger.

Overnatningsmuligheder. Hvad gør man, hvis det skal være så billigt som muligt? Alle steder hvor man vil have en seng, koster det penge. Vil gerne rejse let, så helst ikke noget telt. Kan man regne med at en sovepose og evt. et underlagen er nok, eller er det for risikabelt?

Tak for jeres råd. 🙂

Anonym Koebben

Hej!

For mænd kan det være svært at tomle. Mit sidste lift for bare et par dage siden, i Spanien, var sammen med en pige jeg mødte. Chaufføren fortalte direkte, at hun overvejede ikke at samle os op, da jeg (hankøn) var med. Men intet er selvfølgeligt umuligt – man skal bare være realistisk om, at man kan komme til at stå mange timer, før der dukker et lift op, og det må man ikke blive utålmodig overfor. I øvrigt er hitch hiking en hel religion, og der findes uendelige mængder af råd og vejledning på internettet.

Når I er på det laveste budget som muligt, så vil jeg helt sikkert vælge at tage et telt med. Så har i også en nødplan, hvis I f.eks. har stået i mange timer uden at få et lift, eller hvis I får et lift, men ikke kommer helt derhen hvor I gerne vil, og det begynder at blive mørkt… det er ikke så slemt at sove i telt et fremmed sted, når man er to 😉
    Og så findes der altså både telt og soveposer, som både fylder og vejer minimalt. Køb evt. brugt. Til det vil jeg også sige, at I gør klogt i at investere i nogle oppustelige liggeunderlag af god kvalitet. Ikke en luftmadras, og ikke de der, ofte grønne/brune “self inflate”. Men noget midt imellem. Jeg prøvede et her i sidste uge, og det var super!!! I det hele taget skal man ikke gå på kompromis med hvad man sover i og på, samt hvad man går i. Når man er komfortabel, kan man holde til meget 🙂

I kan selvfølgelig også sove på hostels i de større byer, men hvis I vil ud og have lidt natur under neglene, så er det ikke en mulighed.
    Men kast jer ud i det – det kan kun blive fedt.
    Og husk så, at I behøver MEGET mindre end I tror – altså 1 par GODE støvler, 2-3 t-shirts, 2-3 underbukser, og i den dur.

God tur!

– Christian

Anonym Anonym

Hej Christian.

Tak for dit svar! Virkeligt godt med nogle inputs. Ville du droppe tomlen, evt. til fordel for et interrail kort?

Anonym Koebben

Interrail har jeg aldrig brugt. Jeg synes det er dyrt, men det er jo smag og behag. Man kan ofte rejse billigere med bus, men det kræver lidt mere googlen.

Anonym Anonym

OK, hvordan finder du tilbuddene? Søger du f.eks. “rom til paris BILLIGT” på Google?

Anonym Koebben

Jeg vil for det første ikke søge på dansk, hvis det er lokal transport I er ude efter. Men spørg jer ellers frem der hvor I ender, så skal I nok finde ud af at komme rundt.

Anonym Anonym

Nah, tænkte nok, man skulle søge på lokal sproget. Men fedt med en lille udfordring.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account