This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MC

Hej,
    mig og min kæreste regner med at tage på biltur i Europa, planen er at vi vil køre i en varevogn, som vi så indretter sp man kan sove i den.

Er der nogle der har nogle erfaringer/råd om at tage på længere bilture i Europa?
    Fx med hvor man kan parkere/sove?
    Om det er svært at krydste grænser i de gamle østlande osv?

På forhånd tak

Anonym Anonym

Hejsa
    Min kæreste og jeg har de sidste 3 sommerferier, kørt rundt i Europa og boet i en varevogn, det har været rigtig fedt og givet en kæmpe frihed bare at kunne smække bagklappen i og køre hvorhen vi havde lyst.
    I mange lande må man godt overnatte på restepladser, men ellers er campingpladser et godt alternativ og lidt mere sikkert( der findes faktisk rigtig mange små, billige campingpladser, uden havenisser). Men hvis i selv finder det sikkert at overnatte på restepladser, så er det jo fint og gratis. I nogle lande findes der også en slags restepladser/ p-pladser for moterhomes som er gratis.
    Vi har kørt rigtig mange km, og haft nogle rigtig fede oplevelser, uden større uheld, men et falckabonement, er jo altid godt,( vi har haft brug for det).
    mht. til østlandene kan jeg desvære ikke hjælpe, men hvis der er andre sp. i forbindelse med ” varevognstur” er i velkommen til at spørge igen.
    God tur
    Skal selv afsted igen til sommer.
    Hilsen Dav

Anonym MC

hej tak for svaret, det var rigtig nyttigt..

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken varevogn i kører i? og måske hvordan man indretter den smartest? Evt om nogle nyttige internet links, hvor man kan finde de forskellige landes regler osv..

på forhånd tak

Anonym Anonym

Hejsa
    http://www.FDM.dk og www. campingferie.dk under under rejseinformation/ inspiration kan man finde forskellige informationer om land i Europa og deres regler fx trafik info og overnatning på fx rastepladser. Vi køre i en Toyota Hiace, her har vi bla. en stor plade med en dobbeltmadres på, som er hævet ca 50 cm fra gulvet, så der er plads til kasser med fx mad, tøj og andre ting under sengen, det fungere ok, og giver lidt mere plads.
    langs siden er der lige plads til en lille reol. Derudover har vi et lille klapbord og stole som dog ikke kan slåes op inde i bilen, men de fylder ikke ret meget og kan stå ved bagklappen.
    Håber i blev lidt klogere, ellers spørg igen.
    Hilsen Dav

Anonym pål

heisann. Nordmann her =)
    Sikter på en roadtrip fra norge til balkan rundt 2010.
    Sidene du oppgav var nyttig og takker, men har du noge tips angående bil etc ? er det best å kjøpe en billig bil som man bare kjører ihjel eller kjøpe en litt dyrere for så å selge når man kommer tilbake ?

Hvor lenge reiste dere rundt ?

hvordan ordnet dere vasking av klær ?

hvor mange ville du si man kan få plass til i en hiace ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account