This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej,
    Jeg står overfor at være færdig med skole her til sommer, hvorefter jeg gerne vil ud og rejse… Jeg har nogle planer for hvad jeg gerne vil lave på destination, så som bestige et bjerg eller noget andet hvor jeg får nogle fantastiske oplevelser. Er der nogle der har nogle forslag?
    havde selv tænkt på new zealand eller sydamerika.

Anonym Jesper Jensen

Der er store muligheder for at tjekke i både New Zealand og mange steder i Sydamerika.

Men jeg vil anbefale 2 helt andre steder.

Nepal
    Himalaya byder på verdens højeste og flotteste bjerge. Den bedste trekkingsæson er oktober/november. Landet er helt fantastisk. Dette er også en god raftingsæson. Begge dele fås fra let til meget svær alt efter hvad du ønsker.

Tanzania
    Det ultimative bjergbestignings eventyr for “almindelige mennesker” er at bestinge Mount Kilimanjaro på næsten 6.000 m. Tag dig god tid op ad – brug gerne en ekstra dag på akklimatisering i forhold til højdesyge. I det sydlige Afrika kan du også springe bungyjump over Victoria vandfaldende.

Anonym Thomasv

Jeg rejser til Nepal i 2009.. der er rig mulighed for at bestige bjerge..

Så nepal vil være et godt bud

Anonym Staalben

Jeg kan også varmt anbefale Kilimanjaro! Som førstegangsbjergtrekker var det et udemærket trek niveau. Hvis du vælger at tage til Tanzania og bestige Kili, så gør dig selv den tjeneste at vælge Machame ruten (whiskyruten), den er noget længere, men man undgår overfyldte hytter og bliver vænnet til højden i det, man bruger en ekstra dag. Dermed bliver man klar til topturen. Og intet syn (i Afrika) slår solopgangen over Afrika i 5895 m…

Anonym tine goes to asia

hmmm hvorfor mon mit billede følger denne tråd. Har ikke skrevet noget her før nu….mærkeligt

Anonym kat

Tongariro crossing i new zealand er blevet kåret til verden bedste endagshike af LP. Jeg er ikke den store hiker(er lidt for doven), men nøøj det var en af de mest fantastiske ture jeg nogensinde har været på. Helt klart alle vabler værd 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account