This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym PernilleMeyer2301

Hej alle rejselystne

Jeg overvejer en tur til Sri Lanka her til sommer. En af mine store ønsker er at komme ud og se blåhvaler som kan ses ud fra den sydlige del af Sri Lanka, bl.a. især fra Dondra. Problemet er at højsæsonen for hvaler ligger fra ca. Oktober til April, hvor der er næsten garanti for at se hvaler. Er der nogen af jer der har rejst i fx August, som er min plan, der alligevel har været heldig at se blåhvaler og i så fald hvorfra har I været heldige at se dem?

/Pernille

Anonym Søren

Hej!

Jeg så flere blåhvaler i februar sidste år ud fra Mirissa. Det var en fantastisk oplevelse. Hvis du tager afsted, vil jeg anbefale Raja and the whales. De tænker som nogle af de eneste på dyrenes ve og vel. De andre turistbåde jagter hvalerne og stresser dem dermed også. Raja følger derimod de internationale regler for hvalsafari. Dette indebærer blandt andet, at når der kommer hvaler, så slukker han motoren og så må hvalerne komme til båden. Ikke omvendt.
    Hvis du ikke er så heldig at se en hval, så lover jeg dig ihvertfald, at du får en mindeværdig oplevelse med en passioneret kaptajn.

Sri Lanka er for lækker.. Håber der går lang tid før os turister helt har ødelagt den eventyrlige perle.

Søren

Anonym PernilleMeyer2301

Hej Søren!
    Tak for svar. Det lyder super. Dem vil jeg helt sikkert tjekke ud. Men han sejler også ud uden for højsæsonen for hvaler? For jeg kan se at nogle af de andre steder jeg har undersøgt kun sejler ud fra Okt – April..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account