This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej backpackers.

Jeg er en ung fyr på 23, som i løbet af 1-2 år tager afsted på min jordomrejse.

Grundet min økonomi vil jeg ikke kunne finansiere en sådan tur til det fulde, så jeg har tænkt mig at tage alle metoder i brug, for at kunne nå hele jorden rundt.

Jeg er kommet på idéen om at blaffe, hele vejen her fra lille Danmark, igennem Nordeuropa, Østeuropa (måske Sydeuropa også), Mellemøsten, Asien, Oceanien, Nord-, Mellem- og Sydamerika – eventuelt også Afrika, og til sidst ende i Danmark igen.

Oveni at blaffe har jeg tænkt mig at gøre flittigt brug af CouchSurfing, og har derudover nærmest tæt på ingen krav om soveforhold.

Jeg har tænkt på at WWOOF’e i Australien og NZ – for at spare på omkostningerne, og fordi jeg også har lyst generelt.

Jeg har overvejet at investere i et ordentligt telt, sovepost osv., så jeg kan klare mig, i tilfælde af jeg ikke finder en venlig sjæl på CouchSurfing for en nat eller to.

Jeg forventer at have ca. 50.000,- stående på min konto ved afrejse. Disse 50.000 kr. er KUN til forbrug (evt. visum) under rejsen – jeg har næsten alt udstyr jeg skal bruge, i forvejen.

Hvad siger i? Er jeg helt urealistisk, eller handler det blot om at se mulighederne og turde tage chancen?

P.S. Ved afrejse har jeg opsagt job, lejlighed, solgt mine ejendele osv. – så der er absolut intet som binder mig til Danmark, og jeg har derfor ingen tidsbegrænsning overhovedet.

Det bedste,
    Mads

Anonym Tine

Hvor lang tid skal du være væk?? Synes ikke at 50.000 kr er ret mange penge. Du skal jo have mad, vaccinationer, forsikring osv. Gætter på at du også godt vil på nogle turere? Var til fordrag med Nicolai Bangsgaard der cyklede jorden rundt på 4 år, han spiste ikke meget, drak vand fra hanen de fleste steder, havde sit telt og cyklede hele vejen og han brugte ca 250.000 kr på 4 år – ca 62.500 kr pr år. Der kommer jo tidere hvor du ikke kan komme med en bil og bliver evt nødt til at bruge offentlig transport og mange andre ting, som kan gøre at du skal bruge penge…
    Det ville måske godt kunne lade sig gøre et par måneder, men en tur jorden rundt, hvilket også kræver flybilletter, som den rute du gerne vil på, så tror jeg at det bliver meget svært at klare sig for 50.000 kr…

Anonym Mads

Jamen jeg har som skrevet ingen tidsbegrænsning, da jeg ikke har noget, som binder mig til Danmark.

Jeg tænker også, at jeg bliver nødt til at rejse undervejs, for at kunne få det til at hænge sammen, for jeg er godt klar over, at 50.000 kr. er for lidt.

Jeg har bare en sådan enorm lyst og mod på, bare at springe ud i det, når jeg rammer min deadline for afgang, og så tage det økonomiske aspekt som en del af udfordringen.

Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan få et job, som jeg tjener godt på, men skal bare bruge nok til, at jeg kan klare mig – noget i stil med WWOOF’ing, det hvor det kan lade sig gøre.

Anonym Tine

Ja, det så jeg godt, men her bliver det nok pengene der bliver den tidsbegrænsende faktor 🙂

Du kan evt tjene penge som engelsklærer i asien (har hørt fra to tawianere at der skulle være gode penge i det). Hvis du skal arbejde i Au og NZ, så tror jeg at det gælder om at få et betalt arbejde, så ville det sagtens kunne lade sig gøre at spare lidt op, som du så kan rejse videre på. Du burde også kunne få arbejde i nord- og sydamerika (ved ikke med mellemamerika) på et hostel eller lignende 🙂

Måske du bare skulle tage afsted og så tag det hele som det kommer, se hvor langt du når for 50.000 kr, det er nok dyrere med flybilletter, men så kan du til en hver tid tage arbejde eller hjem igen 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej Mads.
    Tilbage i 90 erne rejset min bror ud i verden på samme måde du önsker det,Fra DK og til Tyrkiet vider til iran pakistan indien igennem östen til Australien hvor han arbejde og tjenet penge til at rejse overland hele vejen til DK 22 månder og han have 30000 kr med,har selv rejset overland fra DK til tyrkiet iran pakistan indien,Du bliver nöd til at finde arbejde på din rejse muligheden er oz eller arbejde som engelsk laere i östen,lars

Anonym Mads

Hej Lars.

Du har før svaret på et par af mine indlæg, som alle omhandler jordomrejse, og det har altid været nogle kanon gode svar.

Kunne du have muligvis – og lyst til – at snakkes ved på Skype en dag/aften?

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre mere om din brors, og din rejse jorden rundt.

Min e-mail er: mads_larsen@msn.com
    Skype brugernavn: the-w00kie

De to “00” er nul-tal og ikke bogstaver 🙂

Lad mig hører fra dig.

Anonym Mads

Have mulighed for*

Anonym Anonym

Puha, tror godt nok det bliver hårdt for dig med kun 50.000,-
    Men altså syntes da du skal gøre, og så se hvor langt det rækker!
    men sørg for at tjekke lidt arbejde hjemmefra de forskellige steder..!
    held og lykke!
    håber du laver en blog så man kan følge med!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account