This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym hedegaardxd

Hej allesammen.

Jeg står og er ved at planlægge en backpackertur rundt i Europa, hvor min tommelfinger vil blive det mest brugte transportmiddel.

Hvor langtid ‘ekstra’ skal man regne med en tur tager, når man tomler, i forhold til hvis man tog ruten i ét træk? Bare sådan groft regnet:)
    Min første rute vil formentlig være fra Århus (motervejstilkørslen syd) til Berlin.

-Nogen der kan give en “tidshorisont” for hvor langtid ekstra det tager ca?

-Hvor besværligt er det at blaffe i storbyerne? Her tænker jeg på når man er kommet til fx. Berlin, bliver sat af af sit lift og skal finde over til et hostel. Er det umuligt og skal man gå efter offentlig transport dér, eller?

På forhånd tak!

Anonym Magnus

Jeg vil gætte på, at du kan komme fra Århus til Berlin på en dag. Det er dog ikke til at ikke til at forudsige, hvor længe du kommer til at vente. Jeg har selv blaffet fra Kbh til Spanien flere gange, og det plejer at tage 2½- 3 dage. Nogle ting kan dog gøre for at korte ventetiden ned:

– Se præsentabel ud. Lign en, som du selv havde lyst til at invitere ind i din bil. Begræns din bagage.
    – Stil dig de rigtige steder. Biler skal kunne nå at bremse, og de skal kunne holde uden at spærre trafikken. Stil dig, så billisterne kan nå at se dig i tide.
    – Sørg for at komme af steder, hvor der er meget trafik mod din destination. Benzintanke er tit gode steder at blive sat af, men nogle steder er der for få kunder eller mest lokale kunder. Bliv hellere sat af ved en stor benzintank tidligt end en lille senere – det lønner sig som regel.
    – Vær pige. Det er mere risikabelt, men nemmere at få et lift.
    – Brug skilte med bynavne i de rigtige situationer. Det kan ikke altid betale sig. Skilter du f.eks. med Berlin i Århus, kører billister til Hamborg måske forbi dig, fordi de tror at du ikke er interesseret i et lift halvvejs til Berlin. Tyske blaffere bruger forkortelse for bynavne på deres skilte, det bør du også, hvis du vælger at bruge skilte: http://www.europeanplates.com/german-city-codes

Det er næsten umuligt at blaffe inde i byer. Brug offentlig transport i stedet. Undersøg inden du tager videre fra Berlin, hvor du nemmest får et lift videre. Det er generelt nemmere at blaffe i Tyskland end i Danmark. Skriv gerne igen, hvis du har flere spørgsmål.

God tur! Det kan være spændende at blaffe – og til tider frustrerende.

Anonym Buford

Hej Magnus (og andre blaffere)

Jeg blev meget inspireret af dit svar! Selv har jeg også en plan om at tage en “pæn” blaffertur på et tidspunkt. En ting er at spare penge på transporten, men en anden ting er udfordringen, eventyret og mødet med utroligt mange forskellige og interessante mennesker.

Mht. at bruge 2½-3 dage til Spanien kom jeg til at tænke på, hvor du mon overnatter? Det kan vel hurtigt blev lige så dyrt i overnatning som selv transporten ville have kostet. Igen må det være eventyret, der trækker, eller?

Anonym T-a

Jeg følger lige med her! – Det lyder som et enormt fedt eventyr! 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account