Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3543212
     Mie og Freja

      Hej!

      Vi er to piger der den 22. oktober rejser til Cuba hvorefter vi tager til Mexico og ellers er der egentlige ikke andet planlagt end at vi vil nå så mange lande som muligt inde for et års tid.
      Men før vi tager afsted har vi lige nogle spørgsmål som vi håber nogen af jer kan hjælpe os med.

      Vi starter jo på Cuba og der til har vi fået visum og alt er planlagt, men skal vi søge visum til alle de lande vi vil besøge? eller kan vi rejse fra det ene land til det andet uden problemer?

      Den ene af os er meget skandinavisk – lyst hår, lys hud, blå øjne – vil det være en god ide at jeg farver mit hår mørkt eller er det ikke noget problem at rejse alene som to lyse piger?

      Giver det mening at bruge penge på nogle gode vandresko? Vi vil gerne bla til Peru og tage turen til Machu Picchu og i det hele taget opleve så meget som muligt, er det vigtigt med gode vandresko?

      Sidst men ikke mindst er der nogen her inde der har erfaring med Bamba experience og kan fortælle lidt om det?

      Vi håber i kan hjælpe os.

      #3543748
       Emilie

        Hej 🙂 Jeg var i sydamerika i foråret, hvor jeg rejste rundt i Argentina, Peru og Bolivia meget af tiden alene og jeg er lyshåret. Jeg fik selvfølgelig opmærksomhed, men jeg tror også jeg havde fået den opmærksomhed hvis jeg havde været mørkhåret. Og hvis i er to, er det intet problem vil jeg mene 🙂

        Jeg havde personligt kun mine nike free med, men jeg var også kun på en vandretur og jeg tog ikke den lange machu picchu tur. Jeg tænkte at helt realistisk ville jeg nok ikke vandre mere end et par gange, også synes jeg at det var overkill. Men overvej hvor meget i egentlig kommer til at vandre, og hvis det ikke er så meget så tror jeg godt løbesko kan gå.

        #3543977
         Maria

          Der er flere måder at gå turen til Machu Picchu på – så det afhænger helt af jeres valg, om jeg vil anbefale gode trekkingstøvler. Vi tog den “rigtige” Inka-sti, hvor jeg varmt kan anbefale nogle gode trekkingstøvler (det bliver både varmt, vådt og glat). Ellers har min veninde været på en mindre krævende tur (inkl. cykling), hvor trekkingstøvler bestemt ikke var et must…

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account