This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Jeg er en pige på 21 år, jeg er ret tændt på en drøm om at bo og arbejde i Irland, UK eller Island. Hvis Der er nogle der går med samme tanker, bor i et andet land lige pt. Eller måske har gjort det vil jeg meget gerne høre fra jer om jeres erfaringer, planer, drømme eller hvad i nu har på hjerte 🙂

Anonym Sarah

Hey. Boede i London i 14 måneder. Vi tog bare derover, og den første uge havde vi booket os ind på Dansk KFUM (YMCA). Jeg kan anbefale TNT (gratis blad, der findes ved mange undergrundsstationer) når der skal søges job eller bolig. De har også opslag på KFUM med både arbejde og bolig. Det er let at finde arbejde på pubber og ligende men lønnen er ikke så go som herhjemme og priserne er høje i London, men det kan løbe rundt… Med hensyn til skat er det meget forvirrende og skattekontoret her i Hobro kendte heller ikke helt reglerne, men mente nok at der var særregler med hensyn til arbejde i England… Jeg fik lavet en bankkonto i HSBC uden problemer, men har hørt at det somme tider kan være et problem at oprette sådan en (medbring pas, seddel fra arbejdsgiver og en regning hvor adressen står på… Dette varrierer en smule fra afdeling til afdeling.
    Håber du kan bruge lidt af det til noget, hvis du har nogen spørgsmål eller ligende er du meget velkommen til at ringe til mig på 22 18-47-94.
    Rigtig go tur Sarah.

Anonym Nik

Hejsa,

Det lyder jo som en rigtig god ide 🙂

Jeg er selv bosiddende i Irland, og dette er ting som jeg så absolut ikke fortryder. Jeg har tidligere boet et par år i Nordsverige, hvilket også var en utrolig oplevelse(f.eks. -35 celsius om vinteren). Pt. er jeg bosat i Dublin, men har også haft fast adresse i ROI’s næststørste by nemlig Cork. Jeg har været over det hele herovre, lige fra Kerry i Syd til Derry i Nord.

Men hvis du gerne vil høre mere, så kan du evt. smække mig en mail på Nikolaj_Broedbaek@hotmail.com.

/ Nik

25-årig midt & vestjyde, som bestræber sig på at lære river dance (like that’s ever going to happen:-)

Anonym sarah

heeeey

Anonym Maria

Hej.
    Jeg boede i Notting Hill i London i 5 måneder som Au Pair. Jeg kunne godt tænke mig at komme til England igen og arbejde med børn men på en a´nden måde end Au Pair. Hvis der er nogen der har adresser til noget arbejde med børn hvor de tilbyder tag over hovedet så kontakt mig på: mariaspice72@hotmail.com
    Tak.

Anonym Anja

Hejsa,
    Jeg er en pige på 20 år og jeg har planer om at rejse til Irland til januar. Jeg vil bo og arbejde der i 1/2-1 år, alt efter hvilket arbejde jeg kan få. Hvis der er nogen der ved hvordan jeg kan skaffe et arbejde her hjemme fra, vil jeg blive meget glad for at høre fra jer! Jeg skal senere uddanne mig som pædagog, derfor vil jeg gerne arbejde med små børn, men da jeg er fast besluttet på at tage afsted lige meget hvad, så betyder det ikke det vilde hvad jeg kommer til at arbejde med… Men vil meget gerne høre ideer!?
    Jeg ved at man på http://www.daft.ie kan leje lejligheder…
    Hilsen anjaseerup@hotmail.com

Anonym Kristina

Hejsa, jeg er en pige på 20 år, som p.t. holder juleferie i dk hos familien. Har før juleferien arbejdet som au-pair hos en familie lidt uden for london. Da jeg synes vildt godt om london tager jeg derover igen den 3 januar for at søge noget arbejde og finde et sted at bo. Kunne godt tænke mig et job på en bar eller café hvor man kommer til at møde en masse mennesker. Hvis der er nogen som går med samme idé, måske har lyst til at dele en lejlighed eller bare har nogle gode råd de er villige til at give viddere ville jeg blive vildt glad! Hvis jeg ikke finder arbejde inden for 2 uger overvejer jeg at rejse et andet sted hen hvis der er nogen der mangler en rejsemakker.

Hilsen Kressemus@sol.dk

Anonym Anonym

Hej. jeg er lige nu i Little hampton og arbejder frivilligt i en organaisationen the wire, det er i et balastede område og der er helt sikkert en masse at tage fat på.. bla. mødre på 14 ovs. Det er muligt at få job på feks. plejehjem ovs samtidig. Hej hej
    hvis du vil vide mere så skriv herinde så kan du få min email

Anonym Kasper Aagaard

Hej jeg hedder Kasper og er 19 år jeg vil gerne bo og arbejde i London. Jeg er ligeglad med løn. Jeg skal bare have råd til at bo der. Men jeg ved ikke hvordan at jeg finder et sted at bo? Jeg har hørt om steder hvor at man både kan få et sted og sove + et arbejde?

Hvis du vil/kan hjælpe mig så skriv til mig på kasperat@live.dk
    Jeg ville sætte STOR pris på det 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account