This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NicolineBP

Hej
    Jeg har lige endnu et spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med:)
    Jeg overvejer at tage til Sri lanka til sommer og bla. arbejde på et elefanthjem. Men i den forbindelse, kunne jeg også rigtig godt tænke mig at prøve at arbejde på et børnehjem/undervise eller noget lignende, for at opleve det også.

Men jeg har problemer med at finde et godt projekt, så jeg ville høre om der er nogle der har nogle ideer, der heltst ikke er for dyre?
    Jeg har kigget nogle forskellige steder, hvor det blandt andet koster 80-90 dollar for en uge, og det synes jeg er meget rimeligt, men så komme der lige registrering oveni for 200-259 og det synes jeg måske lige er meget nok, når det er mere end jeg giver for selve arbejde:)

Så vil høre om der er nogle der har nogle gode ideer eller råd?

På forhånd mange tak:)

De venligste hilsner

Nicoline

Anonym Mia86

Hej Nicoline,

På begge de elefant-projekter, jeg tidligere har anbefalet dig, har du mulighed for også at undervise/arbejde med forældreløse børn. Hos MEF underviser man oftest to dage ugentligt, mens de frivillige hos Inspire besøger et børnehjem for piger tre gange ugentligt (her underviser de også noget af tiden).

Hvis du gerne vil være fuld tid på et børnehjem, kan du evt. prøve at kontakte Inspire og høre, om det børnehjem, de støtter, evt. kunne have brug for mere hjælp. Det kan også være, at enten MEF eller Inspire kender til andre projekter i nærområdet.

Bare af ren nysgerrighed… Har du besluttet dig for, om du vil arbejde hos MEF eller Inspire? Eller noget helt tredje? 🙂

Mvh Mia

Anonym NicolineBP

Det er faktisk lige præcist det jeg har gjort:) Altså skrevet til Inspire og hørt om det var muligt også at tage en uge eller to på børnehjemmet:)

Altså umiddelbart prøver jeg at arrangere noget med Inspire, du har snakket så godt om det, så tror virkelig det ville være en fed oplevelse. Men det er jo også ret dyrt, så overvejer at kombinere det med et andet projekt, og så evt. bare tage to uger på inspire. Men det kan godt være at det ender med at jeg bare tager fire uger der:)

Så er lidt spændt på hvad de skriver tilbage:)

Igen, tak for dit svar, det var virkelig inspirerende og gav mig lige det der lille ekstra skub jeg tror jeg havde brug for:)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account