This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mia86

Jeg skal til Indien næste lørdag og har læst en artikel omkring guidede ture i slummen i Delhi, hvor det er tidligere gadebørn, som leder turene. Det lød super spændende og som en god måde at få et indblik i det “rigtige” Indien.

Jeg har imidlertid ikke tid nok i Delhi til at kunne nå det, og jeg vil derfor høre, om der er nogen, der kender til lignende ture i enten Agra eller Goa?

Alternativt om der er nogen, der kender til børnehjem i Goa, som man kan få lov til at besøge?

Glæder mig til at høre fra jer!

Anonym LisbethFriis

Umiddelbart tænker jeg, at du sagtens kan få lov at besøge et børnehjem…hvis du vil donere penge eller medbringer andre ting, de har brug for.

Men uden det skal misforståes…!
    Hvorfor vil du gerne besøge et børnehjem? Er det for din egen skyld eller for børnenes? Er det for at afsøge, hvordan du kan hjælpe og gøre en forskel eller er det blot for at opleve?

Anonym Mia86

Jeg har i lang tid leget med tanken om at rejse til Indien for at arbejde frivilligt på et børnehjem. Derfor ser jeg min forestående turistrejse som en oplagt mulighed til at besøge et børnehjem og se, om jeg kunne finde et sted, hvor der er behov for min hjælp, og hvor jeg kunne tænke mig at hjælpe til i en længere periode. Og selvfølgelig få en fornemmelse af, hvordan et børnehjem i Indien fungerer.
    Hvis børnene så samtidig kunne have en sjov dag ved at få besøg, er det jo bare fantastisk.

Anonym LisbethFriis

Der findes en organisation, der hedder http://www.vaid.dk, som sender frivillige til bl.a. Indien.
    Dem kan du måske høre om der er mulighed for, at lave et ‘for-besøg’ på et børnehjem med henblik på senere frivilligt arbejde?

Anonym Mia86

Tak for tippet. Jeg kommer desværre ikke til Tamil Nadu i denne omgang, men måske det kunne være en mulighed på næste Indien-eventyr.

Anonym LisbethFriis

Fandt denne side, med en liste over børnehjem i Indien:
    http://www.indianorphanages.net/orphanage/orphanages.html

På listen findes to børnehjem med adresse i Goa…nr. 95 og nr. 210 (hent evt. listen ind i et Excel ark, så er det mere overskueligt)

Anonym Mia86

Tak. Jeg kan se, at Children Walking Tall også er på listen. Dem har jeg tidligere kigget på, så hvis der er nogen, der har været der, vil jeg meget gerne høre om jeres oplevelser med stedet – uanset om det er som frivillig eller som dagsgæst 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account