This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AMB

Forstår dig ikke helt… Skal organisationerne så i stedet betale for dine administrative udgifter??

Hvad angår at du kan regne til dem 24/7 til dem… Er jo netop en sikkerhed, som jeg syntes du skal overveje nøje. Vælger du noget uorganiseret kan du i en nødsituation ende i noget rigtig rod.

Anonym nikoline-b

Hei alle!
    Jeg skal til asien til januar og vil gerne starte mit ophold i Vietnam med frivilligt arbejde, gerne på et børnehjem. Jeg vil (måske?) helst til det sydlige Vietnam og gerne ca. 3 måneder. Herefter vil jeg gerne rejse rundt til bl.a. Laos og Cambodia + evt. flere lande.

Jeg har googlet og googlet og googlet, og gud i himlen, hvor er det dyrt at lave frivilligt arbejde!!! Jeg har fuld forståelse for, at jeg selv betaler flybillet frem og tilbage, men alle (?) organisationer tager godt 10.000-12.000 kr for “besværet” + at jeg kan ringe 24/7 til organisationen i 3 måneder! Det er liiiige i overkanten, synes jeg!

Jeg vil rigtig gerne arbejde på et børnehjem, men jeg har ikke lyst at betale så mange penge for administrativt arbejde i de forskellige organisationer.

Er der nogen der har erfaringer med organisationer, som ikke tager en masse penge for ingenting? Eller nogen der tidligere har arbejdet på børnehjem i det sydlige Vietnam (eller Vietnam i det hele taget) og altså har nogle kontakter?

Jeg håber rigtig meget på nogle positive tilbagemeldinger!:)

– Nikoline:)

Anonym nikoline-b

Hei AMB.

Jeg er helt sikkert interesseret i, at det bliver arrangeret gennem en organisation, så jeg har den sikkerhed, og jeg mener heller ikke, at organisationen skal sponsorere mit ophold. Jeg er bare dybt imod, at de forskellige organisationer tager minimum 10.000 kr (og jeg overdriver ikke) for at jeg kan ringe og bede om hjælp i godt 3 mdr. Hverken kost, logi, visum, forsikring eller NOGET andet er inkluderet i disse penge. Det er muligt, at du ikke er enig, men jeg synes det er alt alt for mange penge (for det privilegium, at jeg kan ringe 24/7).

Derfor valgte jeg at skrive et indlæg, for det kunne jo være, at nogle herinde havde andre erfaringer med nogle organisationer.

Anonym Camilla

Hej Nikoline
    Har selv overvejet at lave noget frivilligt arbejde i bl.a. Vietnam til januar..!! Og jeg har kigget på nogle af exis’ programmer og afhængig af varigheden ligger det på ca. 7000-13000 kr. inklusiv bl.a. kost og logi! Så synes du skulle gå ind at kigge på deres hjemmeside! http://www.exis.dk
    Knus Camilla

Anonym Anonym

Hei Camilla!
    Tusind tak, det ser ud som om, at man får mere for pengene der!

Du skulle vel aldrig arbejde i en børnehave i Svendborg? Ikke for at snage eller noget! Min kollega Katrine (som også arbejder i en børnehave) har bare tilfældigvis netop idag fortalt mig om en kollega, som overvejede at tage til Vietnam med exis.. Det ku jo være:)

Anonym Camilla

Hej Nikoline

Godt at høre, at du måske kan bruge det til noget! 🙂 Jeg synes også selv, det lyder rigtig fint.. Ikke fordi jeg kender noget til det i forvejen, har bare kigget på hjemmesiden, men i forhold til mange andre steder lyder det her da meget fornuftigt mht. prisen!

Hehe.. Nej, dog ikke.. 🙂 Men det var da ellers pudsigt.. 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account