This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym theis.jorgensen

Hej min kone og jeg skal rejse 5 måneder til Asien og vil gerne ufleje vores bolig imen vi er væk. Er der nogen der har nogen gode råd til dette?
    Tak

Anonym katrinelea

Jeg har gjort det samme – dog kun for 2 måneder og et værelse. Jeg troede slet ikke interessen ville være stor – men et gratis opslag på bolig portalen og på den blå avis og 15 min efter var der 4 der havde ringet. i løbet af 3 dage havde jeg over 50 henvendelser!!

Når det nu er en bolig så er det endnu vigtigere at det er folk i tør stole på – eller i hvert fald har en fremleje-kontrakt og at de ligger et depositum.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg ville nok starte med at prøve i jeres netværk inden jeg slog den op til andre. Der er mange skrækhistorier og det er derfor vigtigt at man har tillid til dem man udlejer til.

Jeg ville helt sikkert lave en kontrakt og forlange et depositum på 3 måneders husleje. Derudover ville det være praktisk hvis I havde en person til at varetage jeres interesser i den sammenhæng mens I er væk. f.eks. sikre sig at huslejen går ind til tiden etc.

Personligt fremlejede jeg min lejlighed i 1 år, da jeg tog på jordomrejse. Jeg var så heldig at én af min søsters veninder var interesseret. Jeg havde derfor også min søster til ligesom at “sikre” sig at lejligheden blev behandlet ordentligt. Selvom hun havde brændt lige rigeligt med stearinlys af i lejligheden, så var den i fin stand da jeg kom hjem og lejeindtægten var samtidig med til at finansiere lidt af min rejse, så det var en ren win-win :-).

Held og lykke med det og god tur

Anonym theis.jorgensen

Tak…vil helt sikkert høre i nætværket først.
    Vi vil jo leje den ud møbleret, hvordan funger det sådan rent praktisk? Kan man tag mere i leje? (der er jo slid på ens ejendele) og hvor meget skal man ryde? (bogreol, køkkenskabe osv.)

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Nu ved jeg ikke hvad for en type bolig I bor i, men jeg boede i en andelslejlighed. Fremlejen skulle således først godkendes af bestyrelsen. Derudover skulle jeg udfylde en standardkontrakt som bestyrelsen, jeg selv og lejer skulle have en kopi af. Heraf fremgik det beløb som jeg selv betalte i fællesudgifter, den leje som jeg forlangte af lejer og et par andre ting. Alle parter kunne således se hvad min avance var. Da fællesudgifterne var ret lave og fordi der trods alt var en risiko ved at leje boligen til en anden, tillod jeg mig at smide 50% ekstra oveni de fællesudgifter jeg selv betalte. Jeg lejede iøvrigt min bolig helt eller delvist umøbleret (kan ikke helt huske om der var et par enkelte møbler tilbage i lejligheden. Eftersom at bestyrelsen godkendte kontrakten, var der ingen problemer der.

Mht. hvor meget I kan tage i leje er det selvfølgelig en god idé at undersøge det på nettet og evt. tage fat i lejernes landsorganisation eller tilsvarende. Det kan være de kan hjælpe dig. Jeg må indrømme at jeg “koldt og kynisk” valgte at fastsætte en pris og så tænkte jeg at bestyrelse eller administrator ville brokke sig hvis prisen var for høj.

Anonym Katja

Du kan garanteret få en masse hjælp på boligdebatten.dk . Der er masser kloge mennesker derinde som ved en masse om bolig.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account