This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym thaslam

Har hoert at der er blokader af graenserne mellem Bolivia og Peru pt…er der nogen derude der har taget turen fra Bolivia til Peru for nylig??

frøken j

Hejsa,
    Jeg planlægger en tur til Peru/Bolivia i oktober 2011. Er derfor meget interesseret i at høre svar på din forespørgsel? Du må meget gerne skrive, hvis du får noget svar.

Venligst,
    Christina

Anonym thaslam

de blev ophævet mens jeg var i Bolivia, så det er helt fint igen 🙂

frøken j

Tak 🙂

Et hurtigt spørgsmål, du måske kan hjælpe mig med..

Jeg skal rejse i én af disse perioder (forskellig længde):
    – 25 dage i januar
    – 14 dage i oktober

Vi vil gerne som minimum opleve:
    Bolivia
    – 4 dages jeeptur fra Uyuni
    – La Paz
    – Copacobana ved Titicaca søen
    Peru
    – Puno øerne og overnat hos en lokal familie
    – Cuszo: Macchu Picchu
    – Lima

Hvilken periode kan anbefales at tage turen – vejr og tid taget i betragtning? Er virkelig i tvivl, fordi vi har hørt vejret er skidt i januar, men omvendt har vi ikke meget tid i oktober…

Anonym thaslam

jeg ville gøre det i januar. Bolivia er koldt, men i januarmåned er der jo vinter, ved ikke hvordan det ser ud med regn….men I vil bare også så meget at man umuligt kan nå det på 14 dage.

I kan sagtens bruge en måned i Bolivia. Jeg ville droppe Puno, det er kun de “uægte” øer der er noget ved, men der er til gengæld flere turister, I kan også bo hos familier på Bolivias side.

Hvis I skal til Uyuni, kan jeg anbefale at tage turen fra Tupiza (nær grænsen til Argentina), de er dyrere men de er klart det værd! I ser smuk natur uden at dele det med særligt mange, jeres firedages tur slutter når de andres starter, derfor har I det meste af Salar de Uyuni for jer selv eller evt med omkring 4-7 andre biler og ikke 20+ 🙂

Anonym Anonym

Mange tak for hjælpen. Vi gør det i januar 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account