This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rosenvingen

Hej,
    Min kæreste og jeg skal 6 uger til Boliva, Peru & Ecuador fra April til Juni. Er der nogle der kan anbefale ture/”must-sees”?
    Vi har selv tænkt på “Salar de Uyuni”, “Lago Titicaca”, “Machu Picu” og helt sikkert slutte af på Galapagos Øerne.
    Har vi for lidt tid og hvornår skal man booke billet til Machu Pichu og Galapagos?
    VH Henrik

Anonym Thomas

Jeg ville tage til Puerto Maldonado eller Iquitos i Peru, og bruge én af de to byer som et springbræt til en tur nedad en flod i Amazonas.

Anonym Dennis Bager

6 uger er kort tid til de 3 lande. Book Machu Pichu turen saa hurtigt som muligt da der ofte er flere maaneders ventetid paa den “rigtige”.

Salaren er helt utrolig. Og derforuden er der fyldt med spaendende ruiner i Peru, isaer omkring Cuzco hvor i sagtens kan bruge en uges tid udover Machu Pichu og inkastien. Husk ogsaa paa at Machu Pichu faktisk ikke er ret spaendende at se naar man foerst har set bare lidt af alle de andre store ruiner.

Ecuador er hurtigt overstaaet, bortset fra Galapagos og “fattigmands Galapagos” hvor i kan se hvalerne i paringsleg, hvilket er storslaaet.

Laes evt. mere om vores tur der paa http://www.dennisbager.dk

Anonym Erasmusen

Enig 6 uger er meget kort tid – i kommer til at bruge rigtig meget tid i bus. Jeg tog selv turen fra Quito og ned gennem Ecuador-peru og Bolivia og brugte tre måneder… ja og det var knap nok. Hvis jeg var jer ville jeg “nøjes med” enten Peru/Bolivia eller Ecuador.

Anonym MariaIbæk

Min kæreste og jeg skal også til Peru og Ecuador i april-juni og vi har bookede allerede i december et machu picchu trek og et galapagos cruise. Det anbefalede vores rejsekonsulent fra jysk rejsebureau 🙂

Anonym aeb

Titicacasøen er et must, synes jeg. Var der i 1994 og 2008 – det er en fantastisk oplevelse. Brug mindst 3 dage der og sørg for at finde en lokal guide, der kan sejle jer ud til Isla de la Sol. Jeg har begge gange taget til Copacabana i Bolivia fra La Paz. En meget dejlig by, hvor I fx kan opleve, at bolivianerne valfarter til for at få deres nyindkøbte biler velsignet af den lokale præst. Sørg for varmt tøj. Det er hundekoldt om natten, medmindre I vælger et af de dyrere, opvarmede hoteller.
    I øvrigt er jeg også enig i, at 6 uger er kort tid til 3 lande, medmindre I vælger at flyve mellem destinationerne.
    Hilsen Ann

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account