This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NYREJSENDE

Hej alle!
    Jeg er en 3. g’er der er begyndt at planlægge en lille trip-around the-world til næste efterår.
    Jeg regner med at have 3 måneder og ca 40000 til rådighed.
    1. del skal gå til Bolivia, Peru og Argentina
    2. del til Vietnam og sydlige Kina
    Den eventuelle 3. del skal være til Australien eller New Zealand
    lyder det urealistisk?
    Og hvad med rækkefølgen er der en ande måde der er mere praktisk at flyve på?
    På forhånd TAK for hjælpen 😀

Anonym helene

det er rigtig mange lande på meget kort tid! vi rejste i 4 lande på 4 måneder, og det var næsten ikke nok.. tror du får meget mere ud af at vælge om du enten vil til sydamerika, asien eller australien.. vi rejste i sydafrika-malaysia-kina-peru, og skulle i hvert fald bruge en måned på at se de vigtigste ting i de enkelte lande, så tror du går glip af rigtig meget ved at prøve at se så mange lande, på så kort tid.. rent pengemæssigt, kan det nok heller ikke lade sig gøre – vores rejse kostede omkring 35000 bare for flybilletterne, da man skal hele jorden rundt..

Anonym Claus

Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du kun skal se det vigtigste i de nævnte lande.

Den nordlige del af Argentina, Cuzco i Peru + La Paz, Titicacasøen og Uyuni i det sydlige Bolivia.

14 dage var fint for mig i Vietnam.

1 mdr i New Zealand.

For mig at se, kan det nemt lade sig gøre. Man kan ikke se det hele på een gang, men lidt hvert sted kan jo gøre det. Og man har jo stadigvæk mulighed for at snuppe et indenrigsfly.

New Zealand bliver nok den største post på dit rejsebudget.

Flyv KLM til Lima, Malaysian Airways fra Argentina til Kuala Lumpur, find selv en måde at komme til Vietnam, flyv Air New Zealand fra Hong Kong til Auckland og retur til Kbh.

Mvh

Claus

Anonym Susanne

Hmm jeg har kun rejst i Sydamerika men der brugte vi ca 50.000 godt nok på 4,5 mdr men tror alligevel i vil komme i økonomisk underskud da du jo skal flyve en del hvis du vil se så mange verdensdele undervejs. Jeg ville nok fortrække at vælge en verdensdel og så se en masse der. Så når man også bedre at opleve kulturen.

Anonym Anonym

Tak for svarene folkens, nu har jeg lidt mere at inddrrage i overvejelserne!

Anonym Dennisbager

Det er rigtig mange lande og destinationer på kort tid. Men på den anden side, så findes der en klub, der hedder “de berejstes klub” og i deres vedtægter hylder de at se så mange lande på så kort tid som muligt. 24 timer og så har man set USA….

Nå, men til det lidt mere seriøse, så vil det være en god ide at nøjes med få lande når du kun har 3 måneder til din rejse, og dine penge bruges hurtigt til flybilletter og rejseforsikring. Vi er i Sydamerika for tiden, har egen 4wd bil med, som vi overnatter i overalt. Bare alene her i Peru har vi brugt 2 måneder og vi føler at vi haster for hurtigt igennem det. Vi har endnu mindst 2-3 uger endnu inden vi er klar til at køre videre til Bolivia. Og hvis du ikke kan spansk er sydamerika ikke nemt.

New Zealand vil give dig en god portion forskellig natur samlet på et meget lille område. og 3 mdr. her kan gøres for dit budget. Jeg tog selv 6 måneder i NZ efter 3. G.

Asien er billigt og en på opleveren. Tag derud og se også Cambodia, Laos og Thailand. Hvad f.eks. med en bådtur nedad Mekongfloden. Vi rejste der for 4 år siden og her kunne 5 personer sagtens leve for 150kr daglig og spise på restaurant 3 gange om dagen og bo på første række ved stranden (så længe man ikke var i turistfælderne)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account