This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Superbest

Hej derude :0)

Mig M33 og min datter på 12år købt billet til bangkok t/r
    24 maj til 9 juni (17 dage ialt) Vi skal bare have det bedste ud af de dage vi har til rådighed, Vi har ca 10 dage på Borneo da resten går med transport og et par dage i bangkok.

Spørgsmål: Vi satser på Sabah og springer bjergbestigningen på Kota kinabalu over da det nok er lige hårdt nok for min datter. Så istedet vil vi gerne på tur med Uncle tan og Rafting tur på Kinabatangan river.
    derefter en tur på Turtle island og ud at dykke/snorkle v Sipandan.

Har læst en del herinde og der er jo andre steder som Sandakan og Sepilok?? Jeg er lidt forvirret… :0)))))
    Hvis Sepilok Orangutangcenter er overrendt og super touristet er det så turen værd???

Hvad vil DIT forslag være til en super tur på 10 effektive dage på Borneo være?? uden at det bliver en gang stress!!

Og hvad med budget?

Håber spændt på et godt svar eller flere…

Anonym globetrotten

Sepilok er temmelig turistet, men det indgår i prisen på en tur med Uncle Tan, og er da bestemt et besøg værd. Man kan ikke være på de kanter uden at se orangutangerne 🙂
    Og så er Uncle Tan for resten ganske fantastisk! guiderne er virkelig søde og dygtige, de ved ALT om junglen og deres engelsk er upåklageligt. Det er meget primitivt, men slet ikke slemt, hvis man ikke er sart. Og det er jo en del af oplevelsen.
    Skal I dykke ved Sipadan, så anbefaler jeg at I bor på Uncle Changs Dive Lodge på Mabul. Det er billigere end resortsene, og stemningen er fantastisk! Dykkergutterne spiller i deres eget band og der er endda skrevet en Sipadan Song. Det er virkelig skønt, lodget er bygget på planker ude i vandet, så der er en vidunderlig udsigt. Prisen er inkl. mad, som ikke er specielt kreativ og varieret, men man bliver mæt. Og så skal I endelig nyde de helt fantastiske rev!!

Anonym Anonym

1000 tak mere af det tak :0)

Anonym Anonym

Hvad kan man nå på 10 dage?? Nu skrev Du (globetrotten) om Uncle Tan, det tager vist 4 dage og en tur til Mabul.. Er tiden så ikke ved at være gået? Eller kan Rafting tur på Kinabatangan river presses ind…

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

@ Globetrotten
    Jeg planlægger selv en tur til Borneo i juli og kunne godt tænke mig at vide mere om budget-resorts på mabul.

Er der andre budgetsteder end uncle changs?
    Hvordan er hytterne man bor i?
    Er der langt til restauranter på øen, hvis maden skulle blive FOR lidt kreativ?
    Hvad er din erfaring med deres dykkerudstyr (sikkerhed)?

Er uncle tan og Kinabatangan ikke to sider af samme sag, eller har jeg misforstået?

Er der andre ting (end de åbenlyse: KK, Sipadan, Sepilok, Kinabatangan) man skal opleve på Borneo? Jeg har ca. syv uger til min rådighed.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account