This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jak

planlægger en tre ugers tur til Borneo og overvejer Gunung Mulu, men synes at det bliver mange penge for flybilletter til Mulu, ture rundt i grotterne, så mit spørgsmål er om det er pengene værd?

Har også kigget lidt på Niah National Park, er der nogen der har erfaringer med det?

Anonym Sussie

Jeg tog selv turen til Mulu under min ferie i Sabah. Grotterne er selvfølgelig flotte osv – men jeg blev sgu lidt skuffet 🙁 Jeg havde ellers planlagt ‘adventure caving’ – men bookingen over nettet var forsvundet og de havde ingen ledige pladser ved ankomst. Jeg snakkede med en anden som havde prøvet det, og han var helt ‘høj’ efter oplevelsen
    Desuden skulle ‘The Pinnacles Trail’ være helt fantastisk 🙂
    Så ja, hvis I bare skal se grotter er det ikke pengene værd – men de andre ting skulle være.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg mener altså godt du kan gøre det ‘billigt’. Det flyselskab som flyver til Mulu har priser i Air Asia klassen.

Jeg var i Mulu og synes det var en god oplevelse. Jeg oplevede ikke så meget dyreliv som jeg gerne ville, men det var stadig en god oplevelse. Grotterne var flotte og Bat Exodous er en oplevelse værd.

Hvis du er i god fysisk form, så vil jeg anbefale dig at trekke til lejren ved Pinnacles og klatre derop og så tage “headhunters trail” ud. Der er begrænsede pladser i denne lejr og det er derfor en god idé at søge om der er plads først. Der er iøvrigt ingen luksus i denne lejr så man skal sørge for alt selv.

Hvis det KUN er grotterne du tager dertil for, så kan du godt klare dig med Niah caves.

Anonym Anonym

hmm, tror bare at jeg dropper Mulu og tager i Niah i stedet, hvis jeg får lyst 🙂 Tak, for hjælpen 🙂

Anonym Jak

hvad er der ellers af ting i Mulu, troede kun at det var grotter og Pinnacles?

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Du kan lave nogle nature walks i junglen. F.eks. har de nogle guidede nat-ture.

Når det så er sagt, så kan du nok få nogle bedre wildlife oplelser i en af de andre naturreservater.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account