Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3662314
     Barbara Havelund

      Hej alle

      Vi er to, som netop er begyndt at planlægge en 1,5 mdr’s tur til Borneo, Bali og Gili-øerne, i juli/august 2016.

      Vi ville især høre om der er nogen som har erfaringer fra Borneo; gode byer, hostels, ture mm. Vi er fra alt til at dase ved lækre strande, trekking, kayakture og byture.

      Mvh Cecilie og Barbara

      #3662392
       Christina

        Halløjsa! Jeg synes helt klart, at i skal bestige Mount Kinabalu. Der er lidt i den dyre ende, men det er også den vildeste, mest ekstreme oplevelse at bestige et bjerg 🙂 herudover var min veninde og jeg et smut i Brunei, et mikrolille land der ligger på Borneo. Herudover var vi meget mere vilde med byen Kuching frem for Kota Kinabalu. Her var virkelig hyggeligt, og mulighed for at tage på gode jungleture, besøge en krokodillefarm og et orangutangcenter hvor aberne var ude i det fri.

        #3662761
         Tine

          Hej Cecilie og Barbara

          Jeg vil tilslutte mig Christina. Kan kan også anbefale at dykke ved Sipadan eller Mabul (ellers ligger der også nogle øer udenfor Kota Kinabalu som skulle være lækre), det er nogle rent paradisøer og dykningen er sublim! Derudover kan jeg også anbefale, at I tager på en tur ind i junglen med Uncle Tan. Der havde jeg en helt fantastisk tur, men vær forberedt på at den er meget basic. I kan evt læse lidt om mine oplevelser her:

          http://aworldofbackpacking.com/safari-borneo/

          Fra Kuching kan I opleve en masse kajaking osv. Jeg boede på Singgahsana Lodge og det kan jeg godt anbefale 🙂 I Bako national park udenfor Kuching er der også mulighed for en masse gratis trekking og det er rimelig let at komme derud 🙂 Rigtig god tur

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account