Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3534842 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     mitbrugernavn

Hej

Vi rejser til østen fra start december og 5 uger frem – vi kunne godt tænke os at være på borneo i den første uge – men er lidt i tvivl da det jo er regntid der på dette tidspunkt – er der nogen i dette forum der har erfaring med Borneo i december ???? og evt. nogle gode tips til steder/overnatninger???

På forhånd tak
      L. Andersen

michael

Fra september til februar falder der meget nedbør. Regntiden topper i november, december og januar.

Der findes klimatabeller for Sandakan i det nordlige Sabah på Borneo. Her er Januar normalt den mest regnfulde måned med en gennemsnitlig nedbør på omkring 450 millimeter. Dette svarer til mere end halvdelen af Danmarks årlige nedbør….

personligt syns jeg det lyder af ret meget…..

L.A.

Hej

Tak for svaret – ja, jeg har også selv læst en del om dette – var forrige år 1 måned på Bali december/januar hvor der også var regntid -men fik kun regn et par nætter og der havde jeg også læst at det ikke var det bedste tidspunkt at rejse på.

Derfor ville jeg hører om nogen havde været på Boreno i dette tidsrum og deres erfaringer med regntiden i dette forum.

mitbrugernavn

Hej

Tak for dit svar – dejligt med noget rejse erfaring, det var lige det jeg søgte. Mt. kinabalu bliver det desværre ikke til p.g.a. lidt gangbesvær – men flodtur m.m. – og som du beskriver omkring regn – var det i den retning jeg havde forventning om og som er et behageligt afbræk i temperaturen.

Anonym

Jeg har selv rejst rundt i Sabah i hele Januar for et par år siden. Jo det regner! -men normalt falder regnen i løbet af et par timer og resten af dagen er der fin sol, og klimaet er køligere end hvis man rejser der ud i de tøre perioder af året. Selvom det var regntid da jeg var der havde jeg ingen problemer med at komme rundt og se ting, husk regntøj! -så går det fint 🙂
              Prøv i øvrigt at se på en tur op på toppen af Mt. kinabalu. Hvis i er til overvældende naturoplevelser så skulle i helt klart overveje dette.

Go tur!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account