This topic is empty.

• Forfatter
     Karin

Min kæreste og jeg overvejer at drage til Borneo i midten af januar til midten af februar 2004. Vi er dog stærkt i tvivl om, hvorvidt det er klogt, idet det er på dette tidspunkt, at det regner allermest. Er der nogen, der ved noget.

Ydermere håber jeg, at der er nogen, der kan fortælle, hvor meget man skal regne med at bruge per dag.

Mvh.
    Karin

Anonym admin

Hej Karin

Jeg forsøger at finde nogle, der kan give dig et lidt bedre svar angående klimaet. Men her er lidt info fra redaktionen på Backpacker Planet.

Jeg har selv rejst på Malaysias hovedland – og jeg brugte cirka 150 kroner om dagen. Hertil kommer aktiviteter som jungletrek, dykkerkurus o.lign.

På Borneo bliver der noget dyrere. Det bliver kun et gæt, men jeg vil regne med, at i kommer til at bruge 200-250 kroner om dagen pr. person.

Angående klima kan i tjekke byerne nedenfor på På hjemmesiden Worldclimate (http://www.worldclimate.com):
    Kota Kinabalu
    Sandakan
    Kuching
    m.fl.

De kommer senere også Backpacker Planets klimatabeller.

Venlige rejsehilsner

Kenneth
    Backpacker Planet

Anonym Anonym

Lige en enkelt kommentar til køb af flybilletter. Jeg ved at Malaysia Airlines sidste år tilbød gratis indenrigs flyvning til Borneo med dem, hvis man købte billetten fra Europa til Malaysia hos dem.

Tjek det ud, når i køber jeres flybilletter.

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Karin

Jeg har fået fat på en, der har været på jungletrek på Sabah i uge 7-8. Han fortæller, at det regner meget (3-4 timer om dagen).

Han trekkede i Danum dalen – de kørte ind med en 4-hjulstrækker, der flere gange kørte fast.

Han siger, at trods de svære vilkår havde han en god og fascinrende tur….

Afslutningsvis advarer han imod igler … der er overalt, hvor der er vådt.

Håber i fåren god rejse ….

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Jeg har forhørt mig ved en dansker, der arbejder ved en turarrangør på Borneo.

Han siger følgende:

“Januar og februar er i regntiden (november-marts), men det betyder ikke at det regner hele tiden. Solen skinner hver dag og der er intet til hinter for at rejse rundet på Borneo i den periode. Det normale mønster er, at vi får en tordenskylle omkring hver anden dag. Selvfølgelig kommer regnbygerne mere regulært og varer lidt længere i regntiden end på andre tider af året. Men det kan omvendet også regne meget i juli og august som det har
    gjort i år, hvilket er usædvanligt.”

Venlige rejsehilsner

Kenneth
    Backpacker Planet

Anonym Rud Friborg

Hej

Dette svar er lidt sent på den, men andre kan måske have fornøjelse af det.

Jeg var på Borneo i de sidste tre uger i maj 2004. Da regnede det næsten ikke.

Med venlig hilsen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account