This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej allesammen,

Vi planlægger en tur til Borneo i september og har brug for lidt hjælp til hvor og hvad der bør opleves.

Vi har talt om at besøge Gunung Mulu National Park og bo der i nogle dage. Er der nogen der har erfaring med denne nationalpark ?

Herefter har vi talt om at tage videre til Kuching og bruge nogle dage til at opleve en del af de attraktioner som kan klares herfra. Også her vil vi meget gerne have nogle råd til “must sees” i området hvis muligt.

Endeligt har vi talt om at tage til Perhentian Islands for at slappe af på stranden og snorkle en lille uges tid inden turen igen går tilbage til Danmark. Er det turen værd at tage til disse øer eller ligger der nogle alternativer som vil være bedre/ligeså gode i området omkring Kuching eller Kota Kinabulu ??

Håber der er nogen der kan hjælpe os med lidt informationer, så vi kan få en fantastisk tur…

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
    Jakob

Anonym Louie

Hej Jakob

Kuching er en rigtig hyggelig by med en dejlig promenade langs floden. Her er der en hyggelig stemning om aftenen. Noget af det bedste jeg oplevede da jeg var i Kuching var en tur ud til Bako Nationalpark.
    Der er en del næseaber i parken. Jeg så ret mange af dem, men jeg så også en varan, masser af makak-aber, et flyveegern og et par slanger.
    Jeg var indenfor 5-10 m af en stor han, der bare sad og gumlede blade. Desværre var det før jeg fik et digitalkamera, så da billederne blev fremkaldt fik jeg kun et billede af en masse blade. (Det købte jeg ugen efter i Singapore).

Hvis du skal derud vil det være en god idé at tage en overnatning derude. Der er nogle små primitive hytter.
    Jeg så stort set ikke noget om dagen. Det skyldes at der er ret mange, der kommer ud på en dagstur og tromler rundt og skræmmer dyrene. Dyrene er også mere aktive omkring solopgang og solnedgang.

Du bliver nok nødt til at bestille hjemmefra. Der er nemlig ikke så mange hytter derude.

Det var mit bedste tip, hvis man skal til Kuching.

God tur. Borneo er et af de fedeste steder jeg har været.

Venlig hilsen

Louie

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account