This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jaco1881

Hej..
    Jeg skal til Borneo i foråret, og jeg overvejer stærkt at købe en trekking-tur hos “Intrepid.”

Men er det muligt, at først købe sådan en tur dernede, og er det dyrere/billigere?

Håber der er nogen der har erfaring med dette??

Jacob

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Jacob

Generelt mener jeg, at man altid skal forsøge at købe sine lokale aktiviteter lokalt, da pengene så ender i lokalområdet.

Der er selvfølgelig nogle fordele og ulemper.

Det er klart nemmest at købe turen hjemmefra, og du har nogle garantier, da rejsebureauer kan hænges op på det de lover.

Omvendt er det næsten altid dyrere at købe udflugter hjemmefra. Bureauet i Danmark gør det ikke for sjov. De skal også tjene penge.

Køber du rejsen lokalt er det et arbejde med at tjekke forskellige bureauer, så finder du den billigste pris. For at tjekke kvaliteten er der bedst at spørge andre backpackers – stol ikke altid på de guider med beretninger for glade rejsende som bureauerne fremviser.

Køber du hjemmefra bliver du sat ind i en gruppe med folk som du ikke kender, hvilket er godt for nogle. Møder du derimod personer undervejs, som du vil trekke med, kan du sikkert ikke tage med dem på treks. På samme måde er du bundet til at tage et trek, som du har købt hjemmefra, selvom du undervejs finder en meget bedre mulighed.

Valget er meget personligt – jeg selv ville købe lokalt, men om du gør det er helt op til dig selv :-).

Venlige rejsehilsner

Kenneth

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Jacob

Generelt mener jeg, at man altid skal forsøge at købe sine lokale aktiviteter lokalt, da pengene så ender i lokalområdet.

Der er selvfølgelig nogle fordele og ulemper.

Det er klart nemmest at købe turen hjemmefra, og du har nogle garantier, da rejsebureauer kan hænges op på det de lover.

Omvendt er det næsten altid dyrere at købe udflugter hjemmefra. Bureauet i Danmark gør det ikke for sjov. De skal også tjene penge.

Køber du rejsen lokalt er det et arbejde med at tjekke forskellige bureauer, så finder du den billigste pris. For at tjekke kvaliteten er der bedst at spørge andre backpackers – stol ikke altid på de guider med beretninger for glade rejsende som bureauerne fremviser.

Køber du hjemmefra bliver du sat ind i en gruppe med folk som du ikke kender, hvilket er godt for nogle. Møder du derimod personer undervejs, som du vil trekke med, kan du sikkert ikke tage med dem på treks. På samme måde er du bundet til at tage et trek, som du har købt hjemmefra, selvom du undervejs finder en meget bedre mulighed.

Valget er meget personligt – jeg selv ville købe lokalt, men om du gør det er helt op til dig selv :-).

Venlige rejsehilsner

Kenneth

Anonym Anonym

Lige en enkelt kommentar til køb af flybilletter. Jeg ved at Malaysia Airlines sidste år tilbød gratis indenrigs flyvning til Borneo med dem, hvis man køber billetten fra Europa til Malaysia hos dem.

Tjek det ud, når du køber jeres flybillet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account