jeg var alle de steder, I nævner, i sommeren 2011…. men nær I kun har 17 dage, får I 100% mest ud af at begrænse jer geografisk… jeg var afsted i 1½ måned…og min tidsplan var ret presset.
Mht. økonomi, så er aktiviteter på Borneo ret dyre sammenlignet med Indonesien og andre steder…
Er de 17 dage inkl. flytur??? For så har i jo kun ca. 14-15 dage…
Jeg ville nok vælge et program i stil med:
Dag 1. Tage til Senggigi på Lombok – afslapning + bestille vulkantrek + evt. også bestille transport til Gili på overnatning (vi bookede alt samlet hos en “operatør” i Senggigi)
Dag 2 + 3 + 4: 3 dage/2 nætter vulkantrek Rinjani-vulkanen på Lombok (det er en god ide at være i rimelig kondi – der var flere i min gruppe, der blev chokerede over, hvor hårdt det var)
Eftermiddag/aften dag 4: Med båd til Gili T. (i juli/august er det en RIGTIG god idé at have booket overnatningen på forhånd)
Dag 5 + 6 + 7: Afslapning, party, snorkling/dykning på Gili T
Dag 8: med båd til Bali
Dag 8 – resten af ferien (ca. en lille uge): Bali – der er en masse aktiviteter at tage sig til her…. fx. riverrafting og en masse forskellige bådture, kulturrelle ting, man kan komme rundt at se osv….
Hvor man vil bo på Bali afhænger af, hvad man er til… Jeg var rigtigt glad for Sanur
MVH MissAdventure