This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Miss Adventure

jeg var alle de steder, I nævner, i sommeren 2011…. men nær I kun har 17 dage, får I 100% mest ud af at begrænse jer geografisk… jeg var afsted i 1½ måned…og min tidsplan var ret presset.
    Mht. økonomi, så er aktiviteter på Borneo ret dyre sammenlignet med Indonesien og andre steder…

Er de 17 dage inkl. flytur??? For så har i jo kun ca. 14-15 dage…

Jeg ville nok vælge et program i stil med:
    Dag 1. Tage til Senggigi på Lombok – afslapning + bestille vulkantrek + evt. også bestille transport til Gili på overnatning (vi bookede alt samlet hos en “operatør” i Senggigi)
    Dag 2 + 3 + 4: 3 dage/2 nætter vulkantrek Rinjani-vulkanen på Lombok (det er en god ide at være i rimelig kondi – der var flere i min gruppe, der blev chokerede over, hvor hårdt det var)
    Eftermiddag/aften dag 4: Med båd til Gili T. (i juli/august er det en RIGTIG god idé at have booket overnatningen på forhånd)
    Dag 5 + 6 + 7: Afslapning, party, snorkling/dykning på Gili T
    Dag 8: med båd til Bali
    Dag 8 – resten af ferien (ca. en lille uge): Bali – der er en masse aktiviteter at tage sig til her…. fx. riverrafting og en masse forskellige bådture, kulturrelle ting, man kan komme rundt at se osv….
    Hvor man vil bo på Bali afhænger af, hvad man er til… Jeg var rigtigt glad for Sanur

MVH MissAdventure

Anonym Ahlborn

Ja det er noget crap det er så kort tid! Vores 9 måneders tur gik desværre i vasken..

Hvis man tager økonomien ud af ligningen ville du så stadig vælge bali, Lombok og Gili frem for Borneo

Hvad er mest turistpræget? og er der forskel i naturen og dyrelivet?

Hilsen Casper

Anonym Anonym

jeg har lige været på gili ørene kun en uge eller det endte med 5 uger da jeg ikke kunne forlade stedet grundet godt dykning og utrolig afslappende stemning. men en uge er sikkert nok vis man ikke dykker hver dag…

Anonym Ahlborn

Hey folks

Jeg skal med en veninde 17 dage til Indonesien i slut juli og start august. Vi sidder og kigger på hvordan vi planlægger rejsen bedst og hvor vi skal tage hen. Vi vil have dels natur og kultur. Gerne se og opleve så meget som muligt, nu hvor rejsen er så kort, men samtidig også have mulighed for at drikke en øl med andre backpackers om aftenen.

Jeg kan ikke helt blive klog på om man skal tage en uge på borneo og en uge omkring Bali området eller man skal vælge imellem de to – I så fald hvad er at foretrække?

Budgettet er 10.000-ish og så kommer flybiletter oven i.

Hvad ville i anbefale?

Anonym Tine

Jeg synes måske at I skal vælge et af stederne. Man kan nemlig sagtens bruge en måned på Borneo eller en måde på Bali, Lombok og Gili, uden at have set det hele.

Det kommer meget an på hvad I er til…Borneo er meget aktion og adventure, mens Bali, Lombok og Gili er mere afslapning, surfing osv.
    Så det hele kommer an på hvad I har lyst til. Nogen steder på Bali (ved ikke med Lombok og Gili), som fx Kuta er rigtig turistet, men søger I mod nord er der færre turister. For 10.000 vil I kunne leve rigtig godt og have en fed tur til måde Borneo og Bali, så det burde ikke være nogen forhindring 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account