This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rikalb

Vi skal rejse i ovenstående lande i januar februar og marts næste år med to børn på 8 og 10.Vi har allerede købt flybiletter til Kuala Lumpur, hvor jeg forestiller mig at vi kommer os over flyveturen og lige lander mentalt.Jeg kunne godt tænke mig at komme til malaysisk borneo. Ved nogen om det er godt at rejse der i januar månede? Ved nogen hvordan det er med flybiletter? Skal man bestille dem hjemmefra eller tager man bare et billig fly fra kuala lumpur? Og hvad er prisen? Er det nødvendigt at planlægge enormt meget hjemmefra, eller kan man finde noget at bo i uden de store problemer?
    Ved nogen hvor det er godt at tage dykker certifikat i malaysia eller thailand? Det skal være et sted der ikke er overrendt af turister.
    Det var vist det!

Anonym Kin Nielsen

Hej
    Bogen “Backpacking for begyndere” kan du låne på biblioteket eller købe via Saxo. Den beskriver netop en rejse med 2 voksne og 2 børn nogenlunde på den alder, som rejser med rygsæk i Thailand, malaysia op malaysisk borneo, og jeg synes bogen giver en masse gode svar på den type spørgsmål du stiller

Hilsen Kim

Anonym Anonym

Dykkercerfikat i Thailand får man bedst og billigst på Koh Tao. Jeg vil ikke umiddelbart vurdere, at denne ø er overrendt af turister.

Anonym Anonym

Tak for svarene!

Anonym Mikaelkbh

Hej,

Det lyder som en spændende tur, og fedt I tager børnene med. Jeg ville bestille flybilletter hjemmefra. Gå ind på http://www.airasia.com, der kan I bestille billetter fra KL til Borneo, og desuden mange andre steder i SØ Asien. Det er Asiens svar på Easyjet 🙂 Er selv ved at planlægge en tur til Borneo, og det koster ikke mere end 2-300 kr. for en enkeltbillet fra KL til Borneo.

Har som sagt ikke selv været på Borneo endnu, men i Vietnam, Thailand og Malaysia er det ikke noget problem at finde steder at overnatte. Det er meget få gange jeg har prøvet at hostels og guesthouses var fuldt booket. Hvis de endelig er, er der ikke langt til det næste…

God rejse,

/Mikael

Anonym Anonym

Jeg vil give Michael ret angående guesthouses.

Har desuden selv rejst med Air Asia til Borneo, og det var fint (og meget billigt).
    Jeg ville under normale omstændigheder tage dykkercertifikat hos Coral Sky Divers på Perhentian Islands, da det er et af de mest professionelle centre (sikkerhedsmæssigt) jeg har oplevet (og jeg har set en del). Perfekt dykning, lette dyk og mange fisk. Øen er perfekt for børn.
    Jeg har besøgt Perhentian 4 gange, MEN jeg har aldrig været der i januar. Jeg ved, at øen lukker mere eller mindre ned i nogle måneder, men ved ikke om der er “åbent” i januar.
    Mabul Island ved Sipadan giver uden tvivl adgang til den bedste dykning i området. Men det er MEGET dyrt, og hvis man skal være væk længe, vil det gøre indhug i budgettet.
    Jeg ved, at de er begyndt at starte dykning op sydvest for Kuching, så det kan I også undersøge.

God fornøjelse med planlægningen og god rejse.
    Spørg endelig, hvis der er noget mere, I vil vide om Borneo, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe.

TIP: Bario i Kelabit-højlandet er et fantastiskt sted (var i hvert fald for 3 år siden)

Hilsen Raslyng

Anonym Anonym

Tak for svaret! Perhentian er lukket fra 1/11 til 1/3 har jeg fundet ud af, det så ellers lækkert ud!
    Hvordan får man en aftale i stand omkring at komme ud i junglen og bo i langhuse? Ved du om man kan komme til Turtle Island hele året?
    Skønt med denne side, hvor man kan få svar på sine spørgsmål! Glæder mig til at komme hjem om et års tid og selv være behjælpelig!
    Rikke

Anonym Camilla

Hej,
    Jeg har netop købt to flybilletter til Borneo i juli måned, og er nu begyndt at overveje, hvad vi skal lave derude i 3 uger. Faldt derfor lige over denne side. Er der nogen herinde, der har erfaring med at rejse derude i denne periode? Jeg er nemlig lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal booke nogle ture rundt på øen hjemmefra eller bare vente til vi er der. Og ligeså med overnatning og hoteller. Ved I, om det på dette tidspunkt kan være svært at finde ledige værelser?
    På forhånd tak:-)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account