Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php:2854) in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/adminpages/reports/login.php on line 418
Brasilien | Backpacker Planet

This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym simonie88

Vi er nogle piger, som skal studere i Buenos Aires i fire måneder fra midten af marts. Vi tænker at tage afsted i starten/midten af februar for at opleve noget andet inden. Vi tænker på ar flyve til Rio de Janeiro hvorfra vi så vil rejse sydpå og mod Buenos Aires. Planen er, at vi skal være i Buenos Aires i starten af februar, så vi ca. har to-tre uger fra vi er i Rio til vi skal være i BA.
    Da det jo ikke er særligt lang tid ved vi godt, at vi ikke kan nå at rejse rundt og se en hel masse. Derfor har vi besluttet os for at holde os til ‘et par steder’ som vi gerne vil opleve.

Er der nogle der kan anbefale steder på vores rute, som man bare skal se, eller bare gode forslag til en rute? ( Da vi skal bo i Buenos Aires i fire måneder er det ikke så meget storbyer vi er interesseret men mere, strand, natur, jungle, trekking osv). Og er der nogen der ved, hvor lang tid det ca. vil tage fra brasilien til Buenos Aires med bus?

På forhånd tak:)

Anonym Claus

Fra Rio til Buenos Aires vil tage ca 36-37 t. Crucero del Norte og Pluma kører ruten.

Halvvejs ca er Foz do Iguacu, som jeg ikke synes, I skal gå glip af. Der kan I godt bruge et par dage eller tre.
    I skriver, at I ikke er interesseret i storbyer, men altså Rio bør I ikke undgå. (Hvis I spørger mig)
    Ilha do Mel ligger i samme stat som vandfaldene, som er en ø, der er et besøg værd. I det sydlige Brasilien finder I Blumenau, som er en by bygget af tyske imigranter, det lyder måske ikke videre eksotisk, men jeg vil nu alligevel mene, at den er et besøg værd.

Og ellers er der jo rig mulighed for at tage til en strand, eks. Ilha Grande, Paraty, (Unesco-by), Ubatuba, Buzius, Capo Frio, Sao Sebastiao (ø mellem i Sao Paulo staten)
    Skal I til noget natur, så er der Pantanal, som er et kæmpe sump-område mellem Bolivia, Brasilien og Argentina. Minus er at det ligger noget fra Rio (27 t), men der er gode muligheder for at se både flora og fauna.
    Trekking kan gøres omkring Unesco-byerne Ouro Preto, Diamantina, Sao Joao del Rei. De ligger i staten Minas Gerais og er inde i landet. Det er Brasiliens bjergområde, selvom der ikke er sne. Men det ligger tættere på Rio end Pantanal, så det var måske en mulighed for jer.

Cordoba er en ok by i Argentina, som et stop inden Buenos Aires.

mvh
    Claus

Anonym simone

Tak for det Claus! Rigtig gode forslag:). I og med at vi flyver til Rio er vores tanke også, at vi selvfølgelig skal bruge et par dage der. Men udover det, er vi ikke videre interesseret i storbyer. Vi tænker måske at rejse syd på (eller hvad der nu giver mening ift, at skulle til buenos) stoppe nogle steder og så derfra til Buenos. Vi har også godt tænkt på Ilha Grande og Pantanal. Ved du ellers hvorfra det ville være godt at rejse til Buenos Aires?

Og så har vi selvfølgelig også tænkt på at se Iguazu vandfaldene. Evt på vej til Buenos Aires, ellers så senere hen, når vi alligevel er i argentina, men jeg har hørt, at det også burde opleves fra Brasilien?

Anonym Claus

Vandfaldene kan nemt opleves fra begge sider, det er jo et af de største turistmagneter i Sydamerika.

Vælger I at tage til Pantanal, kan I krydse grænsen ved Ponta Pora til Paraguay. Paraguay deler jo også grænse med de to største sydamerikanske lande ved vandfaldene. Det kunne spare lidt transport.

Florionopolis i staten Santa Catarina er også ok strand og surf område. Herfra kunne I jo fortsætte direkte sydpå til Uruguay and videre til Argentina.

Infrastrukturen i denne del af Sydamerika er rimelig godt veludbygget, og alle veje fører til Foz do Iguacu. For år tilbage valfartede brasilianerne til Foz for at købe billigt ind og for at kunne købe importerede varer. Den tid er forbi, men bussystemet fungerer stadigvæk upåklageligt. Der er mange muligheder for at komme til Foz.

Tjek evt voegol.com.br for billige flybilletter.

mvh
    Claus

Anonym Michael

Gode forslag af Claus.

Lige en ting ift Iguazu. Jeg vil klart anbefale jer, at “bo” på den argentinske side – det er billigst (og meget godt synes jeg).

Og skal i booke nogle busser så kan jeg ligeledes anbefale de argentinske selskaber frem for de brasilianske. Ikke nok med at de er billigere – så er det også ren luksus; vi taler store “ligge ned sæder”, “mad” og tilme champagne:-) Ikke at det er højkvalitets, men det er bare meget hyggeligt.

I får en kanon tur..

Mangler i ligeledes råd omkring B.A, så skriv endelig. Har selv været der i noget tid og har et par kammerater der selv tidligere har boet der i 6 måneders tid. De er mere end villige til at komme med fifs og tricks..

Jeg er sgu helt misundelig.

Hilsen,
    Michael

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account