This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AMTJ

Hej allesammen!
    Min kæreste og jeg er ved at planlægge vores drømmerejse, som starter med ca. 1 måned i Namibia i det sydlige Afrika, og derefter ca. 1 måned i Brasilien, 1 måned i Bolivia og 1 måned i Peru.
    Er der nogen der kunne komme med nogle gode råd mht. hvor mange penge vi skal have med alt i alt til overnatninger (dorms osv. – de billigste steder som muligt) og mad i de tre lande i sydamerika?

Kh Astrid 🙂

Anonym Claus

Brasilien er dyrest – ca 15 USD for dorm

Peru – 10-15 USD

Bolivia 6-10 USD for dorm

tjek hostelbookers.com

Mad: I Brasilien kan I vælge dagens ret, prato feito. Det består af ris, sorte/brune bønner og et stk kød, måske lidt salat, til ca 5-6 USD. Derudover findes der comida á kilo restauranter. Og der betales der pr gram, man spiser. Fordelen er, at man får en masse retter for billige penge.
    Men mange hostels har selvfølgelig også mulighed for selv at lave mad. En tur på markedet eller i supermarkedet og så er den aftensmad reddet.

I Bolivia findes også dagens ret. Det hedder comida corriente. Og består som reglen af suppe, fisk, kød og en eller anden form for dessert. Til 4 USD. Ulempen er, at det kun serveres til frokost. Men mad er generelt ikke det, der vil sluge jeres budget i Bolivia. Landet er i den billige ende i Sydamerika.

Peru har også comida corriente. 3-retters menu til ingen penge. Peru er en smule dyrere end Bolivia, specielt omkring Cuzco, men man kan jo vælge at bevæge sig væk fra turiststrømmen. Den mulighed har man jo. Og evt spørge på hostellet omkring billige spisesteder.

mvh
    Claus

Anonym Astrid

Tusind tak for jeres svar, de har hjulpet os rigtig meget! Vi er kommet lidt i tvivl om, om vi skal tage til Brasilien, eller om vi skulle tage til Argentina i stedet for, da flypriserne er en del billigere. Hvis nogen af jer har været i begge lande, hvilket et ville i så anbefale og hvorfor?

Anonym lauridsen_lars@hostel.com

hej.
    De svar i har modtaget fra claus sidder lige i skabet.
    Hvis i har planer om at bo et sted laenger tid, kan man leje, hus eller lejlighed, som nogen gange er billiger ind at bo paa hostel,
    Har man brug for en pause fra de mange hostel, saa er muligheden der helt sikker i Brasilien, da Brasilien er dyre ind bolivia og peru,Kunne det vaere en mulighed, jeg boede selv paa hostel i Brasilien, men moede ogsaa folk der leje lejligheder.Jeg er i Thailand med familien hvor jeg lejer lejlighed, uden for tourist omraader og det goer vi for 1500 kr for en maande med swimming pool og fitnes,lykke til, lars

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account