Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3651080
     Thea

      Hej!
      Min bedste veninde og jeg skal et smut til Brasilien og Argentina i ca. Halvanden måned her fra november. Vi er vildt spændte, men lige nu driller planlægningen en lille smule. Vi har styr på Brasilien, men vi mangler lidt til Argentina. Hvad er der at se i Buenos Aires og omegn?

      Næste spørgsmål er, om det ville være sikkert for to piger at leje en bil og køre rundt selv??

      På forgånd tak!!

      – Thea T

      #3651121
       Katrine

        I Buenos Aires skal i først og fremmest nyde den argentinske kultur!
        I burde helt klart prøve at finde jer et ordenligt parilla-sted. Dvs. en restaurant hvor man kan få den famøse argentinske-asado. Ofte i form af en argentinsk mand der står og griller alt tænkeligt kød ad libitum.
        Derudover skal i helt klart se tango! Jeg besøgte et fantastisk sted hvor professionelle tangodansere dansede tango’ens historie. (http://www.querandi.com.ar/)
        Hvis jeres spansk er til det burde i også tage i teatret og se en af deres komedier. De er måske lidt platte, men stadig utrolig sjovt og giver et godt indtryk af kulturen.
        En hyggelig eftermiddagsaktivitet kan også være at besøge boghandlen El Ateneo Grand Splendid som er et gammelt teater.
        Derudover vil jeg også sige at det er et must at besøge kvarterende palermo og san telmo.
        Derudover er der alle de ‘almindelige’ turistattraktationer som la casa rosa, el cólon osv.

        Regner med at i også har planlagt et smut forbi Iguazu nu i kommer fra Brasilien? – ellers burde i overveje det kraftigt 🙂

        I forhold til bil vil jeg ikke mene at det vil være usikkert. – blot i husker at låse dørene mens i kører.
        Dog skal i huske på at argentinere ikke kører helt så pænt som i Danmark og at busfaciliteterne i Argentina er utroligt gode og billige!

        God tur!

        #3651232
         Mads & Camilla

          Hej Thea!

          Håber i får en super fed tur! Vi har selv lige rejst rundt i Argentina og rejser ind i Brasilien om nogle få dage!

          Som Katrine skriver skal i helt klart besøge alle de fede områder i Buenos Aires som San Telmo, La Boca, Palermo, Recoleta osv.
          I skal helt sikkert også nyde de gode billige bøffer man kan få i landet. De er kendt for at være kanon gode, og det kan vi kun skrive under på! Og så selvfølgelig opleve tango-shows på gaden. Det giver så meget liv og god stemning i byen.

          Med hensyn til at leje en bil tror vi heller ikke det vil være usikkert, men som Katrine også skriver, så skal i være lidt mere vågne i trafikken.

          Bus faciliteterne i Argentina er meget gode, og der bliver stort set altid serveret kaffe, te og alfajor. Hvis det er længere distancer får man også mad på turen. Vi er dog ikke helt enige i at prisen på busbilletter rundt i landet er billige. Selvom det er gode busser, er de meget dyre. Selvom man har benyttet sig af bluedollar, kan det sagtens komme til at udgøre halvdelen af budgettet ved at rejse i landet. Det er i hvert fald det dyreste transport vi nogensinde har været med. I nabolandet Chile, der faktisk er et I-land, koster samme distance omkring 1/5 af prisen.

          Hvis i har en dag hvor i ikke ved hvad i skal, når i er i Buenos Aires, så bør i også tage en endagstur med færgen over til Montevideo i Uraguay. Det er en rigtig hyggelig by at gå rundt i!

          Har i tænkt jer kun at besøge Buenos Aires i Argentina?

          Håber i kan bruge svaret, og hvis i har spørgsmål kan i altid skrive til os 🙂

          Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account