This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej igen.
    Ok, to månder er da også flot, jeg kan anbefalde Amasona i bolivia,billige super fedt,masser af penge at spare bolivia er super billige lige noget for som er på SU,Bolivia har mange fede oplevelser, tjek dem ud, og find det i söger,Det samme med peru,det passer måske godt med at i flyver ind til peru og oplever peru og bolivia som er billige lande,hvor man for meget for den danske kr, fra bolivia kan i rejse hele vejen til Argentina ned til Igasul og vider til Brasilien, hvor i kan hygge i rio og illa granda,husk og rejs som back packer, ikke noget med smykker og dyre ure,rejs easy jo nemre er det for jer at komme rundt og jo minder problemer for på jers rejse,lars

Anonym Claus

“hvor længe man burde sætte af til en tur der hedder Brasilien, Peru,Bolivia”

Man burde afsætte betydeligt længere tid end bare 6-8 uger. Det er jo et kæmpe område, hvad I jo også er klar over. Men har I ikke længere tid, så må I jo bare prioritere og konkludere, at I ikke vil kunne komme til at se det hele.

Der er jo et hav af steder, I kunne besøge, Machu Pichu, Rio og en mumie. Start evt i Lima og slut af på en strand i Rio. Afstandene er enorme, så med jeres tidshorisont, vil jeg anbefale jer at kigge efter indenrigsfly.

Vejret kan været iriterende, men dog ikke overalt. De sydligste stater i Brasilien får deres vand fra oven primært jan-marts mdr. og det er det også for store dele af Bolivia.

Det er jo højsæson for europæiske turister i denne periode, det skal I jo også have med i jeres planlægning.

Måske noget med to uger i hvert land + at der jo også går lidt tid med transport. Bolivia er det billigste og Brasilien koster noget mere.

mvh
    Claus

Anonym hibiscus

tak for svarene.
    Ja vi er også selv lidt i tvivl om det er for meget med 3 så store lande.
    Men mange tak for de gode svar, godt at kunne have det med i overvejelserne.
    🙂

Anonym Tine

Jeg plejer at sige less is more. I ville godt kunne se de tre lande på 15-2 måneder, men I ville skulle skynde jer gennem nogle ting. Hvis I gerne vil lidt i dybten med et land, så ville jeg i hvert fald sige 1-2 måneder på land, så synes at I skal skære det lidt ned. Hvilken slags tur er det I ønsker og hvad vil I gerne opleve?

I Peru er det regnsæson i jan-feb (det er bl.a. derfor at inkastien er lukket i feb). Jeg var selv i Peru og Bolivia i juni/juli sidste år og havde skønt vejr, men havde dog sne i Bolivia. Bolivia og Peru er nogle dejlige lande, det er Brasilien sikkert også, men har endnu ikke været der 🙂

Anonym hibiscus

Min kæreste og jeg planlægger en backpacker-tur til næste sommer i månederne juli-august. Vi vil super gerne til sydamerika og har ved hjælp af nettet fundet frem til at vejret skulle være nogenlunde lunt i brasillien, peru og bolivia (alt efter hvor højt man befinder sig selvfølgelig). Vi kan dog også se at der er regnsæson i de måneder, og vi er derfor nysgerrige efter at få nogle råd fra folk, der har rejst der i disse måneder – er det for generende eller er det ikke et problem? Jeg har selv rejst i Thailand i regnsæson, hvor det stod ned i ca. en times tid om dagen, hvilket blot var hyggeligt og på ingen måde til gene. men jeg ved også at det kan variere, så vi vil gerne høre det fra folk, som har rejst i disse lande.
    Derudover vil vi meget gerne høre hvor længe man burde sætte af til en tur der hedder Brasilien, Peru,Bolivia. Vi forestiller os den skal vare halvanden- til to måneder.
    Ikke mindst tager vi meget gerne i mod råd om byer/steder, i bil anbefale os at besøge. Kender ikke meget til Sydamerika, så tager gladeligt imod alle fif og gode råd:)
    Vi er både interesseret i at oplave natur, kultur, slappe af, nyde livet, opleve strande – kort og godt; en rigtig backpacktur:)

På forhånd tak:)

Signe og Jonas

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Jeg ville sige fire månder så har i god tid,se om det ikke kan lykkes jer med fire månder, hvis i flyver til rio, kan i nyde rio og de flotte strande fire til fem dage, en oplevelse i sig selv at se hvordan de brasilanske folk nyder livet på stranden, derefter tag i til Illa granda som ligger et par timer fra rio, fedt sted,tjek det ud, derefter går turen mod igausl vandfalde vildt fedt og mega flot, vider til Argentina og så rejser i mod bolivia, igennem bolivia er der nogen kanon stop, tjek det ud,lonley planet,vider til peru,tjek igen lonley planet, et land med mange oplevelser, måske bedst at flyve ind til peru og slutte af med starnden i rio og Illa granda,husk fire månder, god rejse et godt valg, men i har brug for mere tid, men ok hvis i flyver fra sted til sted, er det ok, alt lykke til,lars

Anonym hibiscus

tak for de gode råd, Lars. Vi er studerende og har derfor kun 2 måneder, men mon ikke det går, ellers må vi forkorte turen.
    Men fedt at få nogle fif om steder vi burde se:)

Anonym Aventyr

Hvis jeg var jer, ville jeg overveje Ecuador, Peru & Bolivia, da det er mindre afstand at skulle komme igennem og dermed mindre tid på transport. Jeg er selv stor fan af Ecuador, der er både by, adventure, kultur, jungle, strand, farverige markeder – alt hvad man behøver 🙂
    Jeg var selv på en gruppetur (med GAP) fra Quito (Ecuador) til La Paz (Bolivia) ned igennem Peru, tror det tog 32 dage og der skete altså noget hele tiden. Hvis jeg var jer, ville jeg bruge noget tid i Ecuador i junglen før jeg tog videre ned igennem, da der ikke er så meget mulighed for det i Peru og Bolivia. På min hjemrejse fra La Paz, skulle jeg mellemlande i Rio, så der planlagde vi at blive nogle dage i stedet for bare at flyve direkte videre. Bare et foreslag, nu hvor I ikke har så lang tid, men stadig gerne vil se en masse 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account