This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg er ved at planlægge en rejse til Brasilien, og er interesseret i at høre om der er nogle som har rejst der, om som kan fortælle mig lidt om sprogbarrieren. Jeg kan ikke Portugesis, og tænker derfor hvor let det er at begå sig? I rejsebøgerne står der om en masse steder, hvor man kan få guidede ture. Men er det på portugesis, eller kan jeg også forvente at dette kan lade sig at gøre på engelsk?

Anonym Pernille

Hejsa,
    For to år siden var jeg fem uger i Brasilien og jeg kunne heller ikke portugisisk. Tror det eneste sted vi havde et problem var på McDonalds i Sao Paolo :o) Så du kan sagtens tage afsted uden at kunne portugisisk. På vores guidede ture i Rio og Amazonas blev der snakket engelsk, i Amazonas kunne han endda også snakke norsk :o).

Anonym Morten

Kropssproget er andet-sproget i Brasilien, og med det kommer man rigtig langt. Uden for Rio og Sao Paulo tales der generelt meget lidt engelsk, men frygt ikke, der er ingen, der har travlt, specielt ikke i Bahia-området. Jeg har nu været der to gange, og hvis du lærer de mest brugte ord (obrigado=tak, oi amigo=hej min ven, quanto kusta=hvad koster det) så kommer du langt. Ordlisten bag i en rejseguide er såmænd rigeligt. Og så lær tallene – det tager ikke så lang tid. Kan du lidt fransk eller spansk så prøv at portugisere ordene.
    Pøj-pøj – og jeg ville være rigtig misundelig, hvis det ikke var for at jeg tager derover til november.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account