This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym di83

Hej…
    Da min kaereste og jeg har snakket om, at tage til Sydamerika til jan- eller feb, vil vi hoere om der er nogen der har nogle gode foreslag til valg af lande… Vi har snakket om at vaere vaek i ca. 5-6 mdr. Hvor mange lande kan man naa indenfor denne tidsramme? Jeg vil meget gerne se Peru, Bolivia og Ecuador…

Haaber at faa nogle gode forslag, da vi er lidt paa bar bund…

Paa forhaand tak!

Anonym Camilla

hej. Jeg hr slev rejst i 6 måneder. 3½ måned i ecuador, peru og boliva og det sidste stykke tid i mellemamerica. det mange gør, som vi også ville ha gjort hvis vi vidste det, er at starte i ecuador. eller columbia(hvis man tør det, men der skulle være rigtig flot og dejligt) og så rejse syd på (peru, bolivia argentina og chile) den nordlige del af chile skulle ikke være så spændende, så derfor er det bedre at tage fra bolivia til argentina. når i er afsted. så køb en guidebog(lonley planet, footsteps) som kan fortælle jer hvad der er værd at se i de byer I kommer til. de er helt klart alle pengene værd. Brasilien skulle også være helt utrolig(det er mit næste mål) og der er jo også carneval i feb. men det er bare et stort område at dække, hvismanogså vil se andre lande
    håber det kan hjælpe jer, og rigtig go tur.

Anonym Anonym

I kan sagtens nå Peru, Bolivia og Ecuador på feks 3 måneder – og derefter kan I vælge at rejse enten sydpå til Chile og Argentina eller nordpå til Brasilien el.a.

Pas dog på ikke at planlægge at nå alt for mange lande da det kan tage længere tid at komme mellem steder end man tror – og man vil jo også gerne opleve et land mere end bare overfladisk.

Peru, Bolivia (og Ecuador – ved jeg ikke noget om) ligner på mange måder hinanden – det er lande i Andesbjergene, så der er masser af mulighed for at opleve disse. Desuden kan man tage ud i junglen på forskellige ture i alle tre lande. Om I rejser nordpå eller sydpå efter Ecuador, Peru og Bolivia handler nok om hvad I vil. Jeg ved ikke ret meget om feks. Brasilien, andet end at de fleste tager dertil for de lækre strande og junglen – det eksotiske. Chile og Argentina er meget varierede – med masser af flotte nationalparker, gletsjere, vulkaner mv, der er også strande. Så I skal nok gøre op med jer selv hvad I vil og hvilken slags rejse, I vil have.

God tur – håber I blev klogere…
    Carina

Anonym Erik

Hej. Min kæreste og jeg var i Sydamerika sidste sommer. Vi kunne kun tage afsted i en lang ferie, dvs. 2 mdr. og nåede derfor ikke at komme helt til bunds i landene, men man kommer langt med god planlægning (og penge…)
    Vi var begge meget imponerede over Peru, hvor man, hvis man rejser så lang tid som I gør, som minimum bør se Cuzco (og gå inca trail!), Nazca, Arequipa, Colca canyon og Titicaca søen.. så kan listen udvides afhængig af tid og interesser. Bolivia er også super spændende og tydeligt endnu fattigere end Peru. Det gør også rejser i Bolivia til en lærerig oplevelse. En ting man imidlertid ikke må gå glip af er en 3-4 dages jeep-tur omkring den enorme saltsø, Salaar de Uyuni og de omkringliggende stenørkener og farvestrålende laguner. Det er virkelig en formidabel naturoplevelse. Det kan kraftigt anbefales. Man bestemmer selv om man vil fortsætte jeepturen ind i Chile eller tilbage til Uyuni. Hvis man vil videre til et nyt land herefter kan det anbefales at fortsætte ind i Chile, da man ret hurtigt ender i enten Calama eller Antofagasta i det nordlige Chile, der begge har lufthavne (modsat Uyuni i Bolivia, hvor jeep-turene starter). Man kan også vælge i denne forbindelse at bruge nogle dage i ørken-oasen i San Pedro de Aacama på at se geysere og månelandskabet Valle de la luna, der skulle være et nærmest magisk syn ved solnedgang. Nå, men uanset hvad håber jeg, at I får en rigtig god tur, og I er meget velkomne til at sende mig en mail, hvis I har nogle spørgsmål. (så må jeg se om vi kan svare på dem) [ebennike@tiscali.dk]

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account