This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym René

Er helt enig med Tine i at Yebo tours i Masindi klart kan anbefales. Vi har været afsted to gange med deres chauffør John, som I helt sikkert skal have fat i. Forsøg evt at bilen med sæder på taget, det er rigtig fedt. Som sagt har vi været der to gange og på de 3 safari ture, som vi har taget, har vi set i alt 5 leoparder (John er en mester i at finde dem, hvis I specifikt ønsker det), 3 hanløver (der havde slåskamp), 2 hyæner, 4 løveunger og selvfølgelig de sædvanlige mange elefanter og giraffer. Henry Buza er den ranger, I skal have med, hvis I vil se leoparder. Desuden er der et godt sted udenfor Masindi, som ikke er nævnt i LP, hvor I kan se chimpanzer til billige penge. Sally hos New court view er damen, I skal kontakte for det. Men standarden er desværre faldet noget på den tur.
    Desværre ligger Murchinson jo i den anden ende af landet ift gorillaerne, som er i Bwindi i sydvest. Det oplagte ville være at kombinere gorillaerne med en tur til Ishasha for at se de træklatrende løver, men det kan også være en skuffelse, hvis I ikke ser dem for der er ikke meget andet i den del af parken. Desuden er lake Bunyoni rigtig flot og personligt elsker jeg Kisoro, men der sker ikke meget. Men hvis I ser gorillaerne i Bwindi og dagen efter leder efter løverne i Ishasha for så at ende i Mweya i QENP, så kan I jo overveje at bo på det super luksus lodge, der ligger der. Desuden er sejlturen ved Mweya væsentlig mere produktiv for dyr end i Murchinson, dog uden vandfaldet.
    Desuden er der jo også chimpanserne i Kibale. Uganda er jo mest kendt for sine gorillaer og chimpanser, hvor løver og alt det andet skal I nok se i væsentligstørre mængder i Kenya/Tanzania.
    Det væsentligste er nok, hvornår I skal afsted ift jeres gorilla tilladelser. Idet de kan være svære at opdrive med kort varsel i højsæsonen i Uganda/Rwanda. Imens i DRC kan de fås ret hurtigt, hvis man er frisk og tryg ved det

Anonym Daizz

Min kæreste og jeg er ved at planlægge bryllupsrejse til Afrika. Vi har kun tre uger, og har besluttet os for, at ruten hedder noget i stilen af Uganda -> Safari (Kenya/Tanzania) -> slut på Zanzibar.

Vi vil til Uganda fordi vi vil se bjerggorillaerne, men har jo som sagt kun ca. en uge i landet +/-. Vi vil også gerne se nogle andre nationalparker i landet, da vi har hørt, at der skulle være udmærket safari her. Da vi kun har en uge, mener vi, at vi bliver nød til at tage en organiseret tur i landet, for at få mest ud af det. Derfor vil vi gerne spørge om:
    1: Er der nogen, der har erfaringer med turoperatører i Uganda, som de gerne vil dele – både godt og skidt?
    2: Er der nogen af de øvrige nationalparker i Uganda, som vi bare ikke må gå glip af?
    3: Nogen der kan sammensætte en fornuftig rute på ca. en uge med udgangspunkt i Kampala?

Efterfølgende har vi ca. en uge til safari i Kenya/Tanzania. Da vi skal afsted tidligt efterår bliver det formentlig Kenya, da vi har hørt, at den Kenyanske del af Serengetien, skulle være bedre end Tanzanias del i den tidsperiode. + vi vil egentlig også gerne se Hell Gate og Lake Nakuru i Kenya. Vi vil dog også frygtelig gerne se Ngorongoro-crateret i Tanzania. Vi ved godt, at vi ikke kan nå det hele. Derfor er spørgsmålet:
    4: Er der nogen herinde, som har et ruteforeslag til safarier i de Kenya/Tanzania på ca. en uges varighed?

På forhånd mange tak

Anonym TineDamgaard

Jeg må indrømme at jeg ikke er super erfaren i Afrika, men har været i Uganda – fantastisk sted! Ikke uden grund Chrchill kaldte det afrikas perle 🙂 Men vi var i Murchison Falls National Park, hvor vi sejlede i 2 timer langs bredden og så dyr, trekkede til toppen af vandfaldet og sejlede senere på en af de små udløbere til nilen. Dagen efter var vi oppe inden solopgang og på safari. Det var helt fantastisk, men vi så desværre ingen kattedyr. Har hørt fra nogen der var på safari i Kenya at det var rigtig godt og Tnz skulle være det absolut mest fantastiske sted at tage på safari, så det har jeg da selv tænkt mig at jeg skal.
    Men vi brugt et lille hyggeligt og professionelt firma på safarien der hedder Yebo Tours, hvor vi sov i camp enten telt eller hytte. Det var federe end chili tours som alle bruger…. Men det er jo smag og behag.

Zanzibar er det bedste valg I kan gøre – det er simpelthen SÅ lækkert! Men overvej hvilken side I vil bo på, da der er lidt forskel på om det er par-hygge eller fest…altså ikke fest i den trælse “sunny beach”-forstand, men kendwa er mere med full moon parties…

Jeg er sikker på I får en fantastisk tur – gid det var mig! 🙂

Anonym Daizz

Mange tak for svar.

Da vi kun har kort tid i Uganda, er jeg bange for, at vi ikke kan nå Murchison Fall. Har nu undersøgt en helt del muligheder, og det ser ud til, at man kan se en masse dyr i QENP. Som sagt regner vi enten at tage en organiseret tur eller hyre en chauffør selv i en uge, men der findes jo hundredevis af turoperatører i Uganda. Kender I nogen operatører, som har ture til Bwindi og QENP, og som har et godt ry? Hvordan rejste i selv rundt i Uganda?

Anonym Anonym

Vi rejste med offentlig transport og det er bestemt tidskrævende, så det er nok ikke en mulighed for jer. Men jeg kan varmt anbefale Yebo tours i Masindi, men I skal specificere, at I vil have John som chauffør. De laver også ture mod syd og ikke kun i Murchinson. Deres biler er måske ikke i ligeså god stand som andre selskaber, men de er billige og John er en super person.
    De tager 70 USD per døgn for leje af 4WD med chauffør og hvis I tager en mobil med hjemmefra og køber et sim kort i Kampala, så kan I hele tiden ringe forud og bestille jeres hotel, så bliver turen mere fleksibel. Men med så kort tid, så skal gorilla tilladelsen sikres hjemmefra ellers skal I satse på Kisoro, hvor I ihvertfald altid kan få en tilladelse til Djomba i DRC, hvis I er trygge ved at krydse grænsen.

Anonym René

forresten kan I tjekke om der er discounts på gorilla tilladelse, når nu I skal afsted i efteråret.
    Jeg ved, at DRC har haft halv pris på deres tilladelser i november i år og i Uganda har der vist været tilladelser til bestemte grupper i efteråret, som har kostet 350 USD

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account