Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3653003
     Louise

      Hej 🙂

      Vi er to piger, der rejser til Cambodia, Vietnam og Thailand fra november til januar.
      Den ene måned har vi kost og logi, da vi skal lave frivilligt arbejde, men vi er lidt på bar bund i forhold til budgettet for den sidste halvanden måned.
      Vi vil derfor gerne høre andres erfaringer med budget i disse lande.

      Ps. Hvis der er nogle ting, som man bare SKAL se, vil vi meget gerne høre dem 🙂

      #3653028
       Mads & Camilla

        Hej Louise

        I kan sagtens klare det med et budget på maks 120-130 kr. om dagen i de lande. Det er rigtig billigt mht. både mad, overnatning, transport osv. så det burde ikke være et problem 🙂

        Mht. hvad i SKAL se, så skal i helt klart tage et smut forbi Halong Bay i Nordvietnam! Det er simpelthen så smukt og er et af verdens 7 naturvidunder – af gode grunde!

        Håber i kan bruge svaret, og rigtig god tur! 🙂

        Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

        #3653153
         Anne Marie

          Hvis I interesserer jer for templer og/eller store bygningsværker, så skal I selvfølgelig også se Angkor Wat i Cambodia. Det er virkelig spektakulært.

          Men ellers synes jeg faktisk, at det er en god idé at “blande” rejsen lidt.
          Se noget stort, som alle taler om. Besøg en landsby, som ingen har hørt om.
          Rejs til storbyen og mærk suset, lig på stranden og nyd det dejlige vejr.
          Tag nogle dage, hvor I oplever en masse og ha’ nogle dage, hvor I bare slapper af.

          Rigtig god tur
          Anne Marie
          http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk
          FB: Two Danes On Tour
          Instagram: @twodanesontour

          #3654024
           steffie

            Hej 🙂
            jeg kan ikke få lov til at lave et nyt oplæg? men kan åbenbart godt kommentere på opslag – mærkeligt? Og da jeres opslag mindede om lidt om noget af det samme, som jeg ønsker at få svar på, så ville jeg da lige prøve 🙂
            Jeres tur lyder super spændende. jeg tænker også at et budget på omkring de 120-130 kr om dagen lyder meget fornuftigt. Jeg var halvanden mdr i Malaysia sidste år og brugte omkring 150 kr om dagen:)
            Jeg skal selv afsted på en halvårs rejse her d. 1 oktober. Vi starter i Tanzania, hvor vi skal være en måned. Vi har betalt safari de første 18 dage, samt kost og logi. Det eneste vi skal betale er kost de sidste 10 dage på Zanzibar. Herefter drager vi til Indien en måned, to måneder til Sri Lanka og til til slut to måneder til filippinerne. Vi har købt ALLE flybiletter, vacciner, malariapiller, udstyr på mere. Vi har et budget på ca 100.000 min kæreste og jeg – når alt andet altså er betalt 🙂 lyder det realistisk? Håber nogen kan hjælpe?

            Steffie:)

            #3654184
             Tine

              Altså nu kommer det jo helt an på hvad I betaler for jeres safari og hvilken standard hoteller osv. men ja, jeg ville mene at det var mere end rigeligt med 100.000 kr for jer begge! Det er jo ikke dyre steder I skal hen efter Tanzania (Tanzania kan godt være dyrt). Indien skulle være et af de billigste lande at rejse rundt i, du kan evt tjekke denne side for at få fornemmelse af priserne:

              http://aworldofbackpacking.com/destination-guide-india/

              Sri Lanka skulle heller ikke være dyrt, kun lidt dyrere end Indien, men har hørt at man kan få et værelse til cirka 50-70 kr og at offentlig transport kun koster nogle få kroner for flere timers rejsetid 🙂

              Transporten i Filippinerne skulle være lidt dyrt ift. mange andre steder i Asien, men prøv evt at holde øje med Cebu air og nogle af de andre lavprisselskaber i landet, så kan man faktisk få rimelig billige indenrigsbilletter, hvis man altså lige er lidt fleksibel med sine rejsedatoer 🙂

              Jeg håber, at det hjalp. God tur!

              #3654303
               Steffie

                Tusind tak for svaret 🙂
                så kan vi tage afsted med ro i maven. Vil helt sikkert prøve og kigge efter Cebu air 🙂
                Mange tak.

                #3654398
                 Tine

                  Jeg er glad for at kunne hjælpe Steffie 🙂 Du må endelig sige til hvis du har andre spørgsmål 🙂 Tigerair skulle også være billige, men så kan I ellers bare tjekke momondo eller en anden side for at se hvad der ellers er, hvis I ikke lige kan finde et tilbud på en af lavprisflyselskabernes hjemmeside 🙂

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account